webForumDet fria alternativet

Tele2 problem

Bredband & telefoni

4 svar · 448 visningar · startad av Bengan

Medlem sedan juni 2000690 inlägg
Frågan#1

Är det fler än jag som har fått mer och mer problem med Tele2s modemuppkoppling i sommar?

Förut har det nästan alltid funkat bra med en jämn och hög hastighet och jag har blivit uppkopplad med ca 48.000-50.000 bps.
Men nu får man nästan vara glad om man lyckas koppla upp alls... Ofta hänger sig inloggningen med en ihållande ton eller så får man en låg hastighet typ 38-45.000. Och den "äkta" hastigheten ligger betydligt lägre.

Sen är det närmast skandal med eposten som senaste veckan inte funkat alls...

Även Usenet servern är ju numera betydligt sämmre än tidigare.

Har gått så långt nu att jag hellre använder Sprays uppkoppling och då har det gått långt :) Den funkar faktiskt riktigt skapligt nu, får nästan alltid 48.000 och en jämn hastighet där.

------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com

Medlem sedan mars 2000344 inlägg

Morr! Nej uppkopplingsstrul är verkligen inte roligt.

Vår har tack och lov funkat bra än så länge, men eposten!! Jag får mina ordrar via email och det är inte roligt att veta att folk kanske får vänta flera dagar på svar, och andras brev kommer kanske inte fram alls.

Tele 2 säger att de har bytt mailservrar, så vi får hoppas att det snart blir ordning.

~ Maja

Medlem sedan mars 20002 520 inlägg

Jeppz, har oxå problem men jag kommer ut på nätet men mailen har jag inte kunnat hämta på en vecka. kör isdn över deras modempool.

------------------
[McD - Burgers for the people!]

www.mcdz.net

Om du inte besöker min sida, så får du en snigel i ögat!

Medlem sedan apr. 2000277 inlägg

Håller faktiskt inte med. Jag är inne på mitt 4:e år med Tele2 och det har fungerat problemfritt. Jag måste säga att jag rätt så imponerad.

Medlem sedan juni 2000690 inlägg

Fick rådet att använda den här raden och nu verkar det faktiskt funka bättre igen :)

AT+MS=56,1,300,48000

------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)