Efter nästa oändliga procedurer har jag lyckats aktivera "Mina Sidor"-tjänsten hos Telia - men har DOM lyckats :q
Jag loggar in, hälsas välkommen med namn osv, väljer 'Söktjänster', väljer 'Sök privatpersoner' - sedan funkar det inte längre än att det (förutom allt ovidkommande krafs) kommer upp en frame med texten som börjar "Välkommen till Telekatalogen
Här hittar du alla privatpersoner som finns publicerade i Telekatalogen
(Privatpersoner A-Ö) i hela landet. Sökningen är kostnadsfri...."
Men inga sökrutor eller relevanta länkar eller knappar finns. :(
I det läget har det dykt upp en grå frame till vänster, och en frame ovanför, och i båda står bara "Exception rendering page:
java.lang.NullPointerException" x(
Vad är det här för skit :( :q
Har dom gjort det med nån slags teknik som inte ens en obetydligt åldrad browser (Netscape 4.7) klarar av - eller funkar aldrig tjänsten för någon :q
jag har också slarvat bort det! värsta osmidigt att få det på posten också ....
man måste typ ringa telia för att få det igen och det vågar jag inte :e
------------------ 01 | 02
För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras.
Tro fanken att det ligger nere ibland - gissa hur många som använder Sök Privatpersoner-tjänsten?
Nu vet jag inte det, men det är tillräckligt för att det ska bli segt... ;)
Hyfsat många tar till Internet istället för att ringa Nummerupplysningen eller sträcka sig efter telekatten, så det är inte Telias fel. Latmaskar! :e
------------------
Alla rättigheter kopierade. All reservering förbjuden.
Jooo, det är väl lite fräckt av mig att förvänta att tjänsten Telia erbjuder ska fungera också. ;)
Men läs och häpna - ikväll kom jag faktiskt in igen och denna gång funkade tjänsten... det vara bara det att det inte gick att logga ut igen pga av nåt tekniskt hinder, "Försök senare" :x
Är det sånt som kallas "moment 22" :q
268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25