Varför envisas alla om att alla webbtjänster och Internettjänster ska vara gratis? Om allt kostade pengar kanske det skulle bli priser som privatpersoner har råd att betala. Hur ska ett företag kunna överleva på att ge bort saker? Jag förstår inte strategin. Visst kan man ge bort nyheter, e-postadresser, hemsidor, Internetåtkomst m.m. mot reklam men vilken kvalitet blir det på tjänsten? Reklamintäkterna täcker nog endast en del av kostnaden. Därför blir det dålig service med massor av reklam. Vem vill ha det?
Här :) kan jag hålla med dej !! JAg vill INTE ha en massa reklam i telefon och min hemsida mm bara för att komma undan med en slant. Dessutom så tvivlar jag starkt på att det gynnar företagen så värst mkt.
"Uppriktighet är inte att säga allt man tänker, utan att mena allt man säger." Sanningen är en sällsynt rätt. Kommer den på bordet kan ingen smälta den.
Jag kan bara hålla med. Jag brukar säga man får vad man betalar för. Dvs är det gratis får man räkna med problem och dålig kvalité.
Jag betalar ungefär 1.000:- inkl moms per år för min Internetuppkoppling där jag har nästan obegränsat med utrymme på servern. Betalar jag nån extra tusenlapp så kan jag också få en domän registrerad och min Internetleverantör är värd för domänen.
Jag har aldrig haft problem under de 5 år jag varit kund där. Bra service och bra kvalité på grejorna. Har man problem så ringer man dem bara så fixar de en till emailadress eller liknande, snabbt och smidigt. Dessutom kan de de flesta operativsystemen som finns, Mac, Win, Unix etc så de förstår en om man har några problem.
Så jag betalar hellre 1.000:- per år för kvalité än slösar en massa tid på irritation över att det inte funkar.
------------------
/Petra
Veni, Vedi, Visa – Jag kom, jag såg, jag handlade
268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2