Bara en fråga: Varför tycker du inte om webstudio?
------------------
<A HREF="mailto:djungelfredde@spray.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020
9 svar · 419 visningar · startad av smurja
Hallå
Ska försöka lära mig asp, har lästt det som finns på cleant.com och tyckte det var ganska enkelt men där finns ju inget mer, någon som kan tipsa om en annan som är lätt att fatta? inte webstudio
------------------
Smurja
Bara en fråga: Varför tycker du inte om webstudio?
------------------
har läst igenom dom första lektionerna där men tycker inte dom är lika bra förklarade som på cleant.com. är det du som skriver för webstudio eller?
------------------
Smurja
Nej nej.
Men jag har läst igenom alla de lektionerna och tyckte att de var ganska bra. Men men, smaken .. .. ... ..... ;)
------------------
efter som jag inte är moderator översätter jag vad chavez sa
.. .. ... .....
är som baken, delad
------------------
Smurja
Har inget med mitt moderatorskap att göra. Bara skrev så som en kul grej.
Men åter till tråden: Du har inte funderat på att köpa en bok. Det är på nått sätt goare att ha det framför sig samtidigt som du kan testa olika grejer i datorn(att slippa växla fönster och bela). Eller ta och låna en på bibblan vett ja!
------------------
ska nog låna en bok på biblan. Ok nu sall jag ställa en fråga så alla hackar ner på mig. Hur funkar pws. Jag har fattat det som om asp dokument skulle funka utan att man skall vara tvungen att vara upp kopplad men det gör det inte på min dator. men där emot om man lägger upp filen på nätet funkar det
------------------
Smurja
Vi skall inte hacka ned på dig :)
Ok så här är det. Du har installerat Pws och du har satt igång det va? Annars så fungerar det inte så bra. Sedan så måste du också sätta en mapp där du skall lägga dina asp filer i. Har du gjort det? Det är nämligen bara där som de kan fungera. Och du kommer åt dem genom din webbläsare och http://localhost (och sedan lite beroende på vilken mapp du satte och vad den heter.
Det var ett tag sedan jag grejade med detta så ni kan väl rätta mig och lägga till. Ni som kan lite mer :)
Men hoppas att det hjälpte dig lite iaf.
------------------
Alla ASP-relaterade länkar på webeye.nu
------------------
PC-älskare prasslar i säven, och har malt i ryggen
www.webeye.nu
Vilken kategori spel tycker du mest om?
jag har gjort som du sagt och skrivit http://localhost/aspgrund där mina filer ligger men det funkar inte än då, sidan kommer upp men inte själva aspet (hoppas ni fattar vad jag menar)
------------------
Smurja :l