webForumDet fria alternativet

fsdata

Webbhotell & domäner

22 svar · 647 visningar · startad av Rödalacket · sida 2 av 2

Frågan, av Rödalacket

Tänkte höra om det är någon som har någon erfarenhet av FS-Datas webbhotell, om det har varit strul, funkat bra, snabbt, bra support och så vidare. \------------------ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ Dart sidan \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 20001 521 inlägg

Jag har haft min sida hos FS Data i drygt ett år nu, och det har fungerat ganska bra. Ibland är de hur snabba som helst, och allting fungerar felfritt. Men ibland verkar allting strula, och det blir svårt att komma fram till sidan. Men man får ju vad man betalar för, och FS Data ligger ganska lågt i priserna.

Kolla www.netwhistle.com om du vill ha lite test över hur ofta en viss server är nere.

En annan nackdel med FS Data är att man måste betala 200 :- för varje subdomän, den servicen kan man få gratis på andra ställen. Jag har också hört att det kan bli problem med CGI-scripts om du beställer flera domäner och lägger dem på samma konto, men det är bara som jag har hört... :)

------------------
Gislaved.net - Ett roligare Internet!

Medlem sedan feb. 20002 612 inlägg

Jag har beställt plats nu på FS Data så vi får se hur det funkar...måste funka med cgi-script...det får inte strula med det.....för det håller jag på att lära mig och då är det så x( jobbigt om det strular...

------------------
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dart sidan
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

[Redigerat av Rödalacket den 01 aug 2000]

Medlem sedan juli 2000415 inlägg

Ja,vad ska man säga om fs-data??

Att cgi-stabiliteten är bland det
bedrövligaste jag har varit med om.

Att servern som jag och flera andra
ligger på är nere sen 2 dygn??

Att supporten bara har öppet
dagtid/vardagar?

Om man nu vill ha sin/sina sidor
tillgängliga dygnet runt ska man kanske
prova nån annan - fast under har ju skett förr:l

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)