webForumDet fria alternativet

Tjäna pengar?

Företagande

42 svar · 765 visningar · startad av Mr Dub

Medlem sedan juli 20002 inlägg
Frågan#1

Hur gör jag för att tjäna pengar på min hemsida? Hur skaffar jag mig sponsorer etc.?

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Jag skulle nog rekommendera att denna tråd flyttas till webbtjänster.

------------------
Och kom ihåg, det är inte killen i filmen som har skrivit brevet...

Medlem sedan juli 20002 inlägg

På adressen: http://www.TjanaPengar.com/
hittar du allt du behöver veta för att kunna tjäna pengar på din hemsida. Lycka till!!

Medlem sedan maj 20001 953 inlägg

www.tradedoubler.se

------------------
<A HREF="mailto:djungelfredde@spray.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020
Skyll inte på mig, jag hade inte rösträtt.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Denna tråd flyttas till Webtjänster.

------------------
Explorer in a further region of experience.
<A HREF="http://www.lifestyleshop.nu" TARGET=_blank>www.LifeStyleShop.nu</A>

Medlem sedan apr. 20003 971 inlägg

Den enda som tjänar pengar är den som gör en sån där sida. Och det finns tillräckligt med sånna idag. Fy fan...

------------------
/mvh Swey

Programmera PHP

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

OK.. tradedoubler.se är ett säkert kort men idiiterna tar 60% av vad du tjänar (soc. avgifter och skatt). Iofs är det bra att man får allt i handen och slipper tänka på skatter och sånt senare men man förlorar ändå 30%..

Om du har en engelsk site ska du satsa på Commission Junction (Kolla längst ner på www.mk.st). Det är ett större företag i USA som har en grym site (väldigt snygg också).. man kan skapa "smartzones" som visar vissa banners efter hur många klick den bannern "tjänar". Vi säger att du har 2 banners i en smartzone, banner1 och banner2. Banner1 får 10 klickar per dag och banner2 får 50, då visas banner2 mycket oftare på din sida :) Commission Junction har några tusen olika banners..

Click2net.com betalar också men checken man får kostar ~1000 kr att lösa in.. dessutom får man inte välja banners osv. så dem kan du skippa.

Redigering:
Den enda som tjänar pengar är den som gör en sån där sida.
Swey, syftar du på Tradedoubler.com eller siter som vill tjäna pengar som tex. tjanapengar.com?

------------------
M a tti Kolu
www.mk.st

[Redigerat av Matti den 04 jul 2000]

Medlem sedan juli 20003 inlägg

Swey har rätt, till och med Matti som verkar så oskyldig håller på och ljuger för att själv höja sin månadspeng. Jag kolla in på Commission Junction (www.cj.com) och utifall man skulle gå in på Mattis sida, sedan klicka på hans länk till "Commission Junction" och gå med så skulle han tjäna 1 dollar, dessutom skulle han tjäna 5% på vad Du som gick med genom hans sida tjänar på Din sida, för alltid.

Sånt här har ett ord - SPAM!

jag menar sånna som du, Matti :l

------------------
 - Swey
Projekt wF PHP

Swey har rätt, till och med Matti som verkar så oskyldig håller på och ljuger för att själv höja sin månadspeng.
Yeah, right! Ljuger jag? Vad är det som inte stämmer i mina texter? Berätta för mig är du snäll -- jag är vääääldigt nyfiken :p

Jag kolla in på Commission Junction (www.cj.com) och utifall man skulle gå in på Mattis sida, sedan klicka på hans länk till "Commission Junction" och gå med så skulle han tjäna 1 dollar, dessutom skulle han tjäna 5% på vad Du som gick med genom hans sida tjänar på Din sida, för alltid.
Yep, det stämmer. Jag har aldrig hävdat något annat..

Sånt här har ett ord - SPAM!
Eeh.. jasså? :) Jag skrev följande..
Om du har en engelsk site ska du satsa på Commission Junction (Kolla längst ner på www.mk.st).
för att Mr Dub skulle se hur det kunde se ut, bad jag honom att klicka på länken? NEJ. Det står även "sponsored by cj.com" längst ner på sidan.. vill man inte att jag ska ha några pengar är det ju bara att skriva in cj.com i webbläsaren.. *duh* ;) Det spelar ingen roll om du går in på cj.com direkt eller via en länk från mig, du tjänar ändå lika mycket pengar.

jag menar sånna som du, Matti
Vad är det för fel på att tjäna pengar, Swey?

[Redigerat av Matti den 16 jul 2000]

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Matti, varför har du satt en "onMouseOver="self.status=('http://www.cj.com');" på länken till www.cj.com, det är ju att luras eftersom den riktiga länken har ditt referralnummer i URL'en. :o ;)

------------------

1010011010 - The binary number of the beast

Matti, varför har du satt en...
Gissa ;)
det är ju att luras
Nej. Det står cj.com på länken och man kommer till cj.com när man klickar på länken, eller hur?

------------------
Don't follow the trends -- create them.

Medlem sedan jan. 2001531 inlägg

Nu går jag in som moderator och kan säga att matti inte har gjort något som räknas till Spam.

Att göra en onmouseover har nog de flesta gjort och jag tror inte Matti är ensam om det på detta forumet ;) . Jag har även gjort så när jag hade en hemsida.

------------------
hallu lu, det var pappi Raul här

Det är skillnad på att lägga en onMouseOver med någon ful text typ "mina foton" jämfört med att aktivt "lura" användaren genom att förfalska länken med en onMouseOver typ "http://www.money.com" när den riktiga URL'en är "http://www.money.com/referral.asp?id=1234872&earnlotsamoney=yes".

------------------

Hur lurar jag användaren? Det står cj.com på länken och man kommer till cj.com när man klickar på den. Du ser exakt samma sak på sidan när du klickar på länken som när du knappar in cj.com i webbläsaren. Man kan använda onmouseover effekten för att beskriva länken eller ge en vink åt besökaren vart man kommer då man klickar på den.. vilket jag gör ;) Om man är paranoid och rädd för att någon ska tjäna pengar då man klickar på en länk kan man ju välja "Kopiera länk adress" i webbläsaren och klistra in den i adressfönstret och sedan klicka bort allt som står efter .com :p

------------------

Du lurar användaren att tro att han/hon går direkt in på www.cj.com när han/hon istället skickas till ett referralprogram. Om du nu hävdar att det inte är att luras/dölja fakta hur kommer det sig då att du överhuvudtaget använder dig av ett onMouseOver som inte visar den äka URL'en? Är det för att vara snäll mot användaren så att han/hon slipper se en krånglig adress :q ;)

------------------

[Redigerat av sgtpepper den 16 jul 2000]

*argumenten tryter*
lalalalaa... lala.. japp, jag e jättesnäll mot mina besökare :e

Sen står det ju inte "Klicka här för att komma direkt till <A HREF="http://www.cj.com"" TARGET=_blank>http://www.cj.com"</A> utan det står Sponsored by cj.com.. ;)

Om du nu hävdar att det inte är att luras/dölja fakta hur kommer det sig då att du överhuvudtaget använder dig av ett onMouseOver som inte visar den äka URL'en?
Den beskriver länken :p Lättare att se var man hamnar när man klickar på länken.. för du hamnar hos cj.com..

------------------

Det är en vit lögn! :e

------------------

Medlem sedan jan. 2001531 inlägg

sgtPepper:

Brukar du alltid kolla i statusraden vart länken går eller var det bara för att hitta fel på Mattis hemsida?

Den som referrar en besökare till en viss sida får ju enligt reglerna en belöning och vad Matti gör är ju att referera en besökare till en sida så han borde ju ha rätt att få belöningen.

Eller hur :q

------------------
hallu lu, det var pappi Raul här

jag menar sånna som du, Matti

Vad är det för fel på att tjäna pengar, Swey?

Försök tjäna pengar ärligt istället. På något arbete du har gjort istället för på klicklänkar (som jag anser oärligt).

------------------
 - Swey
Projekt wF PHP

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
142 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)