AGMedlem sedan mars 20001 266 inlägg Tänkte kanske göra ett klickprogram, alltså ett program, och sälja via mitt företag.
Alltså företag kan köpa det och betala folk som länkar dem.
Kanske är dumt att använda webforum på detta sätt för icke freeware saker men måste ändå få er bild.
Frågan är hur mycket man kan ta betalt för ett såpdant program.
Det skall hålla koll på klick ha ip-cookie gateway etc. Så att fuska det blir svårt, enligt mig ganska avancerade saker vid sidan om.
Frågan till er blir då vad är lämplig summa att ta för ett sådant program, har sett liknande som cgi men aldrig som asp.
Några förslag
Andreas
Se det inte som reklam bara
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Hmma.. låt mig betatesta det sen.. jag har kommit förbi Tradedoublers samt click2net.com's spärrar.. det är rätt lätt att fuska på de flesta program.
Oftast brukar företagen utveckla dessa program själva för att kunna kontrollera allt själva så det kan bli väldigt svårt att få någon att köpa programmet.. hm. 20 000 kr kanske? Kolla vilken sponsor jag har på www.mk.st.. checka deras system, GRYMT :) Man kan skapa "smartzones" där den banner som får många klickar visas oftare och de får färre klickar visas bara ibland.. komplext som ***. De har byggt in ett internt meddelande system mm, jag tror att det är väldigt svårt att sälja ett sådant program.
------------------
M a tti Kolu
mk.st
AGMedlem sedan mars 20001 266 inlägg Vilka spärrar använder sig tradedoubler av?
Än så länge finns ip spärr, cookie spärr, gateway,
Angående att sälja programen verkar de för cgi gå som smör.
Såg föresten ett på sin.net de tog 6000$ för dock lite mer avancerat.
Andreas
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Om du kan sälja programmet för 50.000 kr så gör det :)
------------------
M a tti Kolu
www.mk.st
AGMedlem sedan mars 20001 266 inlägg Matti nu var det själva saken jag skulle visa att det fanns ett program i cgi, har även sett billigare, men glömt av vart.
Matti vad för säkerhetsspärrar anser du är nödvändiga, borde inte ip cookie och gateway stoppa de flesta fuskare, gatewayen kan då se vilka som sänder hits som bara stannar vid gatewayen och göra lämplig återgärd.
Hoppas du fattar :)
Andreas