Hallå
20 Mbytes of web space
Unlimited Bandwidth
Frontpage 2000 support
Advanced PHP3 scripting
Perl cgi scripting
Betyder detta att webhotelet stödjer PHP? Eller är det bara en massa sladder :).
------------------
Flax on /Mikael
13 svar · 487 visningar · startad av mike
Hallå
20 Mbytes of web space
Unlimited Bandwidth
Frontpage 2000 support
Advanced PHP3 scripting
Perl cgi scripting
Betyder detta att webhotelet stödjer PHP? Eller är det bara en massa sladder :).
------------------
Flax on /Mikael
Måste ju säga att det låter som en NT-server i alla fall. Jag gillar inte riktigt NT på webbservrar. :(
------------------
Kim Halderot
kim@finansvalpen.nu
Viam inveniam aut faciam
Både Frontpage, ASP, PHP och Perl fungerar på både Apache och IIS servrar.
På vilket sätt låter det som en NT server?
------------------
/mvh Swey
Webhotelet är http://www.f2s.com - det klart bästa webhotelet enligt mig! 20mb, ingen reklam, PHP, bra url, www.dittnamn.f2s.com, bra email service, dittnamn@f2s.com samt 20mb mail utrymme också, inte dåligt! :)
------------------
Flax on /Mikael
Swey
Anledningen till att det låter som en NT-server är att dom har Frontpage 2000-support.
Frontpage är väl Microsoft, eller har jag helt fel? Och så vitt jag vet så har inte Microsoft hittills gjort något som fungerar under något annat OS än Windows. :e
------------------
Kim Halderot
kim@finansvalpen.nu
Viam inveniam aut faciam
Jo, men det finns FP extensions-stöd för Apache också.
Nja, Microsoft har slutat med det nu. Många (?) program som MS gör görs också till Mac bland annat.
Frontpage stöd är väl inte mycket mer än en massa filer som ligger i roten på ens konto?
Det är iaf. vad jag har sett.
------------------
/mvh Swey
Vad skulle en massa filer i konto-roten göra för nytta? Självklart har de en funktion.
FP-extensions är en samling server-tillägg som bl.a. används för att hantera uppladdning av dokument, rättighetskontroll etc.
[Redigerat av emission den 07 maj 2000]
Fp-extensions är djävulens påfund :)
------------------
per@svanstrom.nu
www.svanstrom.nu
[Redigerat av sgtpepper den 08 maj 2000]
Swey
FP-extensions är inte samma sak som FTP. FP-extensions kommer från Microsoft och deras program FrontPage medan FTP står för File Transfer Protocol. FTP är alltså (rätta mig om jag har fel nu...) ett protokoll som bestämmer hur filer ska skickas över internet.
------------------
Kim Halderot
kim@finansvalpen.nu
Viam inveniam aut faciam
Jaså, vad är det för fel med FTP?
FTP = File Transfer Protocol, ett mysigt protokol för att föra över filer över TCP/IP. Skapad för säkert 20 år sedan, funkar finfint.
FP-Extensions = FrontPage Extensions, ett elakt ondskefullt servertillägg från Micro$oft som inte har något existensberättigande över huvud taget.
;)
------------------
per@svanstrom.nu
www.svanstrom.nu
[Redigerat av sgtpepper den 08 maj 2000]