webForumDet fria alternativet

"Mina Sidor" suger..

Webbhotell & domäner

24 svar · 602 visningar · startad av Matti

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg
Frågan#1

Hej!

Ni har förmodligen sett reklamen för Telias "mina sidor" på tv. Jag behövde den tjänsten (jobbigt att använda tel-katalogen) så jag registrerade mig. Idag fick jag min aktiveringskod och när jag loggade in så fick jag meddelandet:

Tjänsten Sök Privatpersoner är ej tillgänglig på grund av systemunderhåll. Vi arbetar på att så fort som möjligt få ut en förbättrad tjänst.

Det suger.. och det är idiotiskt att göra reklam för en tjänst som inte fungerar :(

------------------
Matti Kolu
www.mk.st

Medlem sedan maj 2000755 inlägg

Jo, man kan ju säga att de haft en del problem ända sedan de startade tjänsten, helt sämst helt enkelt...

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg

Skaffa tel katalogen på cd rom istället , jag tycker den är kanon. Men INTE "Mina sidor"

------------------
/Mvh Annelie( http://www.annelie.nu )

Jo, cd-rom funkar ju, saken är bara den att fördelen med webben är att katalogen alltid kan vara färsk, samt att det inte kostar något.

Jag tänker inte betala ett piss till Telia..

------------------
Matti Kolu
www.mk.st

Nä och det gör jag inte heller.....Jag sa inte att du skulle gå till telia butiken och köpa, det finns att ladda ner på nätet.

Ps: Var lite mer positiv va ?

------------------

Känns lite idiotiskt att ladda hem något som finns på nätet och som borde fungera.

Ps. Jag får vara hur negativ jag vill. Fritt land o åsiktsfrihet you know ;)

Uppdatering:

Skaffa tel katalogen på cd rom istället , jag tycker den är kanon.

Jag sa inte att du skulle gå till telia butiken och köpa, det finns att ladda ner på nätet.

När man laddar ner den där cd-romen.. kommer den ut färdig i cd-spelaren då? :e

------------------
Matti Kolu
www.mk.st

[Redigerat av Matti den 04 apr 2000]

Matti, nu är du mer än lovligt dryg...

Anneli, var kan man ladda ner telefonkatalogen på nätet, har du adressen?

Jag är arg.. eller besviken kanske. Väntade 4 (!) dagar på uppgifterna och så fungerar tjänsten ej..

Jag tror inte att det går att ladda hem tel-katalogen. Borde strida mot PUL, jag har inte gett mitt tillstånd till att min adress får publiceras på internet. Fast jag tror att den personuppgiftslagen har mjukats upp lite nu.

------------------
Matti Kolu
www.mk.st

Telia har fått dispens för telefonkatalogen, på tal om mina sidor, jag har varit registerad i månader och bara lyckats göra en enda lyckad sökning...

Medlem sedan dec. 19991 749 inlägg

Katalogen finns nog på de mesta svenska Warez sidor. Mina sidor är jag oxå reggad till. Men har inte ens varit inne och tittat på det (vet inte ens vart jag har lappen med koden) Har inget behov att söka människor :)

------------------
Daniel Olsson - Vävkonsult

Personlig sida
KjAM Sekten Community

/N

Medlem sedan jan. 20001 932 inlägg

HAHA!!! Jävlar vad tyken du är Matti! :e

Det är rätt...stå på dig...hata Telia! ;)

Warez sidor kan det inte ha vart jag laddat från, för de besöker jag aldrig. Det man an få komma att köpa till är uppgraderingarna...

Ja men det är väl bra att vi alla tänker och tycker olika , annars skulle ju ingen här på forumet kunna hjälpa till eller fråga. :p

------------------

Anneli, adressen till telefonkatalogen för att bränna på cd?

Jag förutsätter att det inte är Warez vi talat om!

Alltså jag hatade bara Telia igår :)

Först ger de idiotiska svar (abuse@telia.se) när man klagar på att folk från deras servrar fäller rasistiska kommenterar på irc (iofs så bryr jag mig inte men jag hade tråkigt och tänkte göra en god gärning). Sen fungerar inte deras tjänst som de hela tiden gör reklam för på tv :(

hm.. vad betyder "tyken"?

------------------
Matti Kolu
www.mk.st

Medlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Tyken betyder nåt som ungefär liknar uppkäftig och kaxig.
;)

aha :)

Jo, då är jag tyken :e

------------------
Matti Kolu
www.mk.st

Matti
Det där med att försöka få Telia att hjälpa till med hjälp av abuse@telia Hmmmmm detta har jag oxå provat UTAN resultat alls. hade en X som skrev mindre trevliga saker i min g-bok (okänd människa) jag fick hela loggfilen frånmitt hotell, hade tid med. och ip nummer....Men det svaret jag fick var: Sånt får man tåla om man är på Internet !!! Va?? Skall man behöav stå med vad som helst ? Nog för att jag oxå kan "glappa" en del...men då är maninne i leken.....Har dessutom förlorat mina lösen till "Mina sidor" ringde och bad om hjälp, fick till svar att jag skulle gå in på deras sida...VAD kan jag behöva då ?? JO lösen.....SUCK...kastade faktiskt pappret...Ja service "mindade" ör de då inte

Vill avsluta med att säga att jag förstår att du är TYKEN :p på Telia

------------------

[Redigerat av Annelie den 05 apr 2000]

Jag skickade en logg till dem + hans (rasistens) ipnummer och host. Då frågar någon som heter Maria på deras abuse-avdelning vilket datum detta hände och jag svarade henne.

Några dagar senare skriver dom i ett brev att jag "måste göra en komplett anmälan".. Det finns ju inte mer information jag kan ge dem och det som jag gav dem borde räcka för att hitta personen och vidta åtgärder mot honom. Dom sa heller inte vad en "komplett anmälan" är för något :(

Du har rätt i att de inte är service "mindade" :(

------------------
Matti Kolu
www.mk.st

Anneli, har du adressen till den den där nerladdningsbara cd-skivan du nämnde tidigare i detta inläggsträd?

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)