webForumDet fria alternativet

bra och billigt webhotell

Webbhotell & domäner

22 svar · 520 visningar · startad av fredda

Medlem sedan jan. 2000415 inlägg
Frågan#1

Hej, om ni vill ha ett tips så tycker jag att amrikanska Addr är ett bra webhotell. Jag har alltid fått svar på mina frågor efter nån eller några dagar och så får man mycket för lite pengar. Har dock stött på att FTP:n och mailet har legat nere en kortare stund.
Här är vad de erbjuder i deras mellersta webpaket (ungefär 900kr för 1år):

Silver Account
--------------
Your address: www.your_name.com (InterNIC charges apply)

50Megs of storage

4 Gigabyte traffic/month (that's over four million hits!)

CGI, SSI, Perl, Java, C/C++, PHP3, Hit Counter, WWWBoard, GuestBook, Search Tool, FormMail, Custom 404 error page

Mailing list (majordomo)

5 Autoresponders

Comprehensive website statistics plus access log

Full shell/ftp access

3 email boxes (POP3 and SMTP)

Unlimited email forwarding (you will have an infinite amount of email addresses, e.g. bob@your_name.com, sales@your_name.com, info@your_name.com, etc.)

Microsoft® FrontPage® 98 and 2000 extensions

Easy to use web based Control Panel, allowing you to administer your account in real time, 24 hours a day. Very convenient!

Free submission to all major search engines

Free technical support
Price: $9.95/month, no setup fee (click to order)

If you sign up for one year of service then the price will be only $8.95/month with no set up fee.

---------------

Hare bra!
/Fredda

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

www.fsdata.se ger mer för pengarna och finns i Sverige... Du kan även få ditt utrymme på NT-konto utan extra kostnad.

Det gillar iaf jag.. :e

------------------
// BIRE
http://www.livsstilsbutik.com
webmaster@livsstilsbutik.com

Medlem sedan nov. 19991 033 inlägg

Måste tillstå att jag blev lite småintresserad...

Finns det en länk till någon som använder servern?
Helst en sajt som är byggd på CGI.

Medlem sedan jan. 2000415 inlägg

Innan jag skaffade konto på Addr så mailade jag faktiskt FSdata ett antal gånger utan att få något svar så då struntade jag i dem eftersom jag tyckte de verkade oseriösa.

Medlem sedan nov. 19991 033 inlägg

En ISP som inte svara på mail är nog inget för mig.

Jag har ALLTID fått svar på mina mail !

Känner flera stycken till som köper tjänster från FS-data och de är väldigt nöjda.

Men men ... Även solen har sina fläckar !
:e

------------------
// BIRE

Medlem sedan feb. 200017 inlägg

FsData.se e Sveriges sämsta webbhotell företag som finns på marknaden..

Deras support suger & servrarna e överbelastade & uppkoplingen e asdålig.

Så ja kan int rekommendera FsData..

------------------
MVH Mike

MSW HB.

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Snart kommer det ett nytt svenskt billigt webbhotell.

Othelo Webbhotell

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Drazer din överklockare, vad är det för webbhotell, inte du som startat det va? :)

FsData.se e Sveriges sämsta webbhotell företag som finns på marknaden..
Deras support suger & servrarna e överbelastade & uppkoplingen e asdålig.

Så ja kan int rekommendera FsData..

Precis ingenting av det där har jag haft problem med ! Tvärtom så funkar det mycket bra... :e

------------------
// BIRE

Medlem sedan mars 20005 inlägg

Varför inte bara att gå in och kolla på www.netintense.com
med allsanorlikhet det bästa webbhotellet på markanden.. suverän support mm...

------------------
DaMan

Medlem sedan maj 2000755 inlägg

Öhh, Netintense, varför skulle de vara bäst menar du?

Jag ställde en fråga för två veckor sedan till dem, (om de hade någon uppladdningskomponent installerad på sina servrar) har inte fått svar ännu, så det här med bra support kan jag nog inte hålla med om.
Sedan kan man ju verkligen ta sig en funderare på deras accesstider, de deklarerar att de numera minsann har sina servrar i sverige men fortfarande så är deras svarstider lååånga.

En sista frågeställning, hyr de inte allt från Ballou?

Men det är klart, man får ju mycket utrymme för pengarna...

[Redigerat av a den 02 apr 2000]

Medlem sedan feb. 2000211 inlägg

Är det någon som kan reda ut förhållandet mellan FS Data och xlate? Jag har fattat att de hör ihop på något sett met hur funkar deras förhållande?

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg

Jag har min hemsida på www.vegasys.net och ligger på en nt lina så jag kan ha asp. En hake finns där och det är att jag (enl.dem) får välja mellan cgi och asp. Men de har underbar support, skapliga priser och inga speciella störningar

------------------
/Mvh Annelie( http://www.annelie.nu )

Medlem sedan mars 20002 836 inlägg

NetIntense e ägt av Ballou Internet Services.

Slår man en tracert på www.netintense.com så ser man att den servern åtminstånde ligger i USA .... likt alla siter som ligger hostade på BIS gör.

BIS har alltid haft dåliga access tider ... slöa nedladdningar till servern med ftp m.m
så man skulle ju bli förvånad om deras lågpris hotell skulle vara bättre ....

/PatrikB

Othelo webhotell verkar vara ett trevligt hotell(någon typ av ung-företagsamhets-variant om jag förstod det rätt). Tyvärr duger det inte för mina behov då de inte har stöd för någon databas vad jag kan förstå, synd...

Är det någon som kan reda ut förhållandet mellan FS Data och xlate? Jag har fattat att de hör ihop på något sett met hur funkar deras förhållande?

Maila och fråga vetja !

info@fsdata.se

------------------
BIRE

Medlem sedan mars 200016 inlägg

Snappat från Netintense's brev till kunder
===========================================

Bäste kund!

Vi ber hemskt mycket om ursäkt för att er webb och mail varit nere en mycket lång tid. Det är givetvis en sådan lång tid som inte är acceptabelt, helt klart.

Våra planer var att servern i USA skulle rulla på i alla fall 1 månad till så att vi fick igång hela vårt nya datacenter som idag ligger i Karlskrona. Att sen flytta över kunderna efter hand låter mycket enkelt och det skulle det vara också. Men så i lördags den 1 april så krashade servern i USA. Vi skickade killar till kontoret där för att
det snabbt skulle få igång den igen. Men tyvärr så var det mer allvarligt än vi trodde och det gick inte alls att få igång servern igen. Som tur var så har vi backupen där
all datan ligger. Tror inte den är mer än 1-2 dagar gammal.

Nu med en gång så blev det stor panik eftersom över 1000 webb och mailkonton gick ner. Vi har sen dess jobba så gott som dygnet runt för att så snabbt som möjligt få över alla data till det nya datacentret i Karlskrona och de nya servrarna. Detta har varit fruktansvärt jobbigt framför allt att vi vet att det är många kunder som precis som vi är mycket beroende av att hemsidan ska
vara upp eftersom man har sin verksamhet via Internet.

Sen kom ett annat problem och det var att ändra DNSerna på alla domänerna. Ja, ändra dessa var väl inga problem, men det tar runt 1-3 dagar innan själva DNSerna har ändrats
och blivit aktiva.

Nu är i alla fall det mesta klart. Det som ni ska göras är att vi ska skicka ut inloggningsuppgifterna till alla våra kunder. Detta kan tyvärr ta lite tid, men vi gör som alltid och jobbar på tills detta är klart.

Vi måste tyvärr även göra er uppmärksama för att ni har godkänt de Allmänna Villkoren vid er beställning. Det är specielt en paragraf som vi måste påpeka
§ 6.1 Net Intense utövar ingen kontroll över information eller material som finns på Net Intense servrar. Net Intense är ej ansvarigt eller skadeståndsskyldigt för direkta eller indirekta skador och ekonomiska förluster
på grund av fel, fördröjningar, ofullkomligheter, avbrott, uteblivna leveranser i form av data, bristande tillgänglighet eller liknande omständigheter eller händelser.
Net Intense är ej heller skadeståndsskyldigt om någon gör intrång på Net Intense datorresurser och skaffar sig tillgång till, förstör eller förvanskar information.

Vi kan här inte mer än beklaga det inträffade och hoppas på att vi kan kompensera er. Vi hoppas även att det i framtiden ska fungera mycket bättre med vårt samarbete.
Vi kan dock garantera er att tillgängligheten och framför allt accessen mot ert konto kommer att vara märkbart bättre.

Tack för ert mycket otåliga tålamod i alla fall.

Med vänliga hälsningar

Net Intense

-------------
Vad skall man säga det verkar som de håller på och bli trött på sina kunder (alltså de som ger dem lön), för man skriver inte "Tack för ert mycket otåliga tålamod i alla fall."
till sina kunder...

Kan rekommendera andra webbhotell, och som vanligt så slänger jag upp tre stycken...
www.powerwebs.nu www.vegasys.net www.netkom.nu alla dessa skall finnas i Sverige, vilket gör det lättare att få tag på dessa operatörer, om det skulle bli några problem.
-
Visst så skall man kunna köra CGI på en NT maskin, men det beror väll på ens ISP, om de har nog med kunskap att lägga in det... www.vegasys.net kanske inte har den kunskapen, www.powerwebs.nu ger en CGI på NT även fast de inte listar det, du kanske skall byta !

[Redigerat av lill den 04 apr 2000]

Är adressen till "Netkom" rätt? Det går inte att ladda den sidan....

Medlem sedan mars 200016 inlägg

Skrev fel menade digikom inte netkom, netkom hette netintense innan de bytta namn...
netkom hade mycket dåligt ryckte, kanske var därför de bytte namn...

274 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
144 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)