Hej, är det någon som vet något billigt webhotell, men NT-server där man kan lägga upp asp och mdb-databaser?
förövrigt nån som vet nåt svenskt företag som erbjuder .se-registrering billigt och ev. webhotell till?
Det du anger är ett bra riktmärke på om de är seriösa eller ej. Har de inte tid att svara inom ett par dagar (helst samma arbetsdag) så ska du fundera över någon annan.
Skärmande med vad folk kan hitta på ibland... www.admax.nu vidare säljer ju www.digikom.net
abonnemang fast de ser ut att vara dyrare,
och då undrar vad man får för kvalite.
Kan ju lika gärna köp direkt från deras leverantör och få det billigare.
Det känns som alltför många okunniga personer som känner att de kan tjäna lite pengar, hoppar in och hyr sig lite server utrymme, eller en liten server som man kan hyr billigt om den står i USA, och sedan "lurar" okunniga köpare som bara tittar i plånboken
Det finns ett antal ISP i sverige som är bra ...
bla. www.powerwebs.nuwww.digikom.netwww.vegasys.net
det finns säkert flera, men har ingen vetskap om den, man kan ju alltid test och skicka ett mail till dem och kolla hur snabb service de har.
Det du anger är ett bra riktmärke på om de är seriösa eller ej. Har de inte tid att svara inom ett par dagar (helst samma arbetsdag) så ska du fundera över någon annan.
Definitivt. Då jag blev kund hos mitt nuvarande, och första, webhotell (Communitech.net) för cirka ett år sedan ställde jag inga frågor innan jag blev kund. Nu är det dock läge att leta efter en dedicerad server (överför i dagsläget ca 60 meg/dag) och då är det lite andra pengar med i bilden. Jag har ett par tre webhotell (samtliga amerikanska förövrigt, då svenska webhotell är dyrare, förefaller föredra NT och inriktningen på siten är internationell) och igår skickade jag ett mail till ett av dessa (123HostMe). Ett brev med cirka 15-20 frågor som jag fick svar på inom 40 minuter. Detta kommer för mig att vara avgörande om inget annat skiljer. Är det förresten någon här som har använt 123HostMe, BurstNet eller något annat webhotell med dedicerade linux-servrar (PII 400mhz, 128mb RAM, 4-8 gb, 10 gb/mån...) för mellan 1500 och 2500 kronor i månaden?
Om man inte svarar på frågor från potentiella kunder, vad är det då som säger att man svarar på frågor från de kunder man redan har?
Jag ser aldrig några andra inlägg från dig DARKMAN ??
Fsdata funkar klockrent för mig samt deras service är numera på väldigt hög nivå ! Ett mailsvar kommer inom ett par timmar och deras servrar har funkat utan problem sen nyår iaf.