Det gäller Direct Connect. När min upload är maxad faller min download en aning och det är det jag vill undvika genom att dra ner upload-hastigheten en aning.
Nej, det finns ingen sådan inställning i DC eller någon av DC-klonerna heller för den delen. Det är därför jag undrar om man kan fixa det på något annat vis, men det går tydligen inte.
Nej, det finns ingen sådan inställning i DC eller någon av DC-klonerna heller för den delen.
Självklart finns det inte någon sådan funktion i DC. Hur skulle det se ut om ALLA drog ned sin upstream till ett minimum?? Allt skulle gå toksegt och ingen skulle använda DC. För du tror väl inte att du vore den enda som skulle använda en sådan funktion (om den fanns)?
Att implementera full kontroll över upload-hastigheten i klienten är naturligtvis inte önskvärt eftersom det med säkerhet skulle missbrukas av många. Däremot skulle man kunna (och det förs redan diskussioner om detta) implementera en viss kontroll av sin hastighet för att undvika att download-hastigheten påverkas, t.ex. en "slider" mellan 80- och 100 %.
Batboy: Om du hade läst tråden ordentligt hade du (beroende på din intelligensnivå) säkert förstått att jag försökte finna alternativa vägar för att sänka min upload-hastighet och att dina två alternativ ("vänj dig eller använd inte DC") inte räckte för mig. Tänk gärna innan du postar är mitt tips till dig.
Jag kanske ska tillägga att jag numera slutat försöka efter att ha talat med en person som vet avsevärt mer om sådant här än jag. Enligt honom är hastighetsförlusten (nedladdning) vid full upload endast runt 2 % och alltså fullt negligerbar.
256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2