webForumDet fria alternativet

Paypal i Sverige

Webbutveckling

23 svar · 971 visningar · startad av 2bas · sida 2 av 2

Frågan, av 2bas

Godmorgon :e då jag vet att paypal har diskuterats här innan tänkte jag bara tala om att det verkar som man nu skall kunna få ut sina pengar från paypal även i Sverige. Om någon lyckats så vore det kul att få reda på det. Jag skall försöka senare idag (sen blir det liv i lyx ;) )

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan mars 2000542 inlägg

Maja, du kan ringa till VISA, du får väll information hem varje månad med alla uttag etc. Där står det ett telefonnummer, ring ditt och så kan du få koden på 1-2 vecka.

Medlem sedan mars 2000344 inlägg

Funkade det för dig? Jag tordes inte göra så, för det står i PayPals avtal att man på inga villkor får ringa VISA.

Jag får bara ett kontoutdrag i kvartalet, men det kom ett häromdagen. Där står bara "kortköp 20.09". Jag vet att det är PayPal, men ingen info finns. På VISAs hemsida står att de inte har någon information om enskilda kunder och att man ska vända sig till banken som utfärdade kortet, men det är svårt att hinna dit innan de stänger (de stänger ju så tidigt).

Jag får väl testa ringa VISA ändå.

Tack!

Medlem sedan mars 2000542 inlägg

Jag gjorde det, och de svarade på det utan problem, jag tror nog att det kan bero på USA och att Visas support där inte vill ha tusentals människor som dygnet runt och frågar om den 4 siffriga koden från PayPal.

Medlem sedan mars 2000344 inlägg

Jag fick äntligen tid att gå in på banken idag och det var inga problem. Hon tog fram transaktionen och var så trevlig så. :-) Allt fixat, alltså!

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)