då jag vet att paypal har diskuterats här innan tänkte jag bara tala om att det verkar som man nu skall kunna få ut sina pengar från paypal även i Sverige. Om någon lyckats så vore det kul att få reda på det.
Jag skall försöka senare idag (sen blir det liv i lyx ;) )
Har provat att föra över en del pengar nu. Väntar fortfarnade på att se om de kommer in på mitt konto. Skall ta ett par dagar tydligen.
Kostar $1.5 för att göra överföringen. Helt Ok avgift om man jämför med de pengar man får lägga på att växla US checkar.
Jag säger till om det fungerade fint :)
Och paypal är nog inte som Quickwise. Paypal är ett sätt att ta emot och skicka betalningar över internet. Och detta utan att behöva ge ut sitt kontokortsnummer till fler än 1 ställe.
Kul! Hur bar du dig åt? Eller finns det kanske officiell info om det på deras site nu? Ska kolla bums. Som jag har väntat på detta! Jag har en hel mapp med folk som vill beställa så fort de kan betala via PayPal. :)
I nuläget använder jag www.kagi.com, men de tar 12%. Jag måste ofta ändå leverera själv pga. att de krånglar en massa och PayPals avgifter är ju betydligt lägre + att en check kostar 120SEK att lösa in...
Var inte jag som ordnade det. Killen som sköter vårt konto fixade det. Men enligt honom var det bara att följa instruktionerna under Withdraw. Tar tydligen 5-7 bankdagar att få in pengarna så jag får nog vänta tills nästa vecka innan jag ser om jag fått dem.
Sverige står med på deras site nu, så det är officiellt. Toppen! Om jag fattar det hela rätt kostar det $25 att flytta pengarna, men man kan ju vänta tills det blivit en liten hög... Växlingsavgift hos ens egen bank lär också tillkomma.
En nackdel jämfört med Kagi är att Kagi köper grejerna och säljer dem vidare till kunden. Det betyder enklare bokföring. Med PayPal lär det bli ett evigt krångel med moms, EU-kunder m.m....
Överföringen kostar bara $1.5 (ca 15 spänn) men minimibeloppet att föra över är $25.
Får se om banken lägger på någon avgift också. Men enligt infon hos paypal, så borde jag få in alla pengar-$1.5 och till växelkursen 9.8441 kr/$
$1.5, det låter ju betydligt bättre! Jag måste ha läst slarvigt...
Matti, för att lösa in checkar använder jag Nordbanken (annars Skandiabanken). Enligt dem måste man ha konto i den bank man löser in checken, men jag vet inte om det är så överallt. Dessutom tar det en vecka innan man får in pengarna på kontot.
Skumt, de på NB vill alltid ha en tusenlapp av mig när jag ska lösa in en check från utlandet. Svin. Föreningssparbanken vill ha lika mycket. Jag tänker inte betala $100 när checken är på $80. :) Det lär säkert finnas banker med lägre avgifter inne i stan men jag orkar inte strula.
On-topic - jag tycker att $1.5 knappt kan kallas avgift. Rätt bra gjort av Paypal om det nu fungerar. :)
Skumt, de på NB vill alltid ha en tusenlapp av mig när jag ska lösa in en check från utlandet. Svin. Föreningssparbanken vill ha lika mycket. Jag tänker inte betala $100 när checken är på $80. Det lär säkert finnas banker med lägre avgifter inne i stan men jag orkar inte strula.
En tusenlapp!? Enligt min personliga banktjänsteman på Föreningssparbanken (= mamma ;)) så är avgiften 50 kr.
Jag anmälde mig för tre dagar sen och väntar just nu på den där koden man behöver. (Hur jag nu ska få tag på den... De enda kontobesked jag får för mitt VISA är de som kommer från Bankomaten och där står bara "kortköp".)
Den där hatsidan har jag sett förr. Säkert finns det många missnöjda, men de har ju så extremt många kunder att det är oundvikligt. Jag ska ge dem en chans iallafall.
Clickbank verkar OK men tillåter bara elektroniska produkter och jag skickar en del på CD.
~ Maja
254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2