Jag avser att sätta upp en betaltjänst och ser PayPal som ett attraktivt alternativ.
Finns det någon på forumet som har erfarenhet av PayPal på detta viset?
Kan jag koppla mitt konto på Swedbank till PayPal?
Nu skriver jag Swedbank här och det beror givetvis på att jag har den banken, men det är väl i sammanhanget egentligen av underordnad betydelse.
Utan att veta exakt. Så har jag erfarit att inbetalda pengar går tillbaka till mitt kort! MasterCard eller Visa.
Jag har SEB och PayPalkonto.
Överföring av pengar till bankkonto (inlösen av elektroniska pengar)
En användare med ett konto som har ett tillgodohavande kan när som helst be oss att ta ut pengar från dennes konto. Därigenom kan en användare helt eller delvis lösa in de elektroniska pengar som saldot utgörs av till sitt registrerade bankkonto, eller om tillämpligt, sitt kreditkort.
Under normala förhållanden lyfter vi pengarna från en användares konto så fort som de betalningsmetoder som PayPal har tillgång till medger (vilket kan vara följande arbetsdag) efter att nödvändiga kontroller som krävs av oss för att förhindra penningtvätt, bedrägeri eller för att bekräfta användarens identitet har genomförts.
Saldot på ett konto förblir giltigt oavsett hur lång tid det funnits på kontot
Jag använder PP som alternativ för klienter som vill betala med kort eller har ett PP-konto. Det tar 3 (eller så) arbetsdagar innan pengarna kommer, men har hittills funkat utan problem.
Man måste verifiera sitt PP konto för att kunna ta emot mer än en viss summa per år, kommer inte ihåg exakt vilken summa. Dom har tre steg för verifiering.
Man kopplar ett visa eller master card till kontot
Skickar en scannad bild av id-kort eller pass.
Scannar en faktura med sitt eget namn och adress. Funkar med kontoutdrag från banken också.
Id-kortet/passet och fakturan/kontoutdraget måste vara i färg. Och det måste finnas ett brevhuvud med logga i färg på fakturan/kontoutdraget. Min Finska bank hade inte någon egentlig logga utan det var bara banknamnet i fetstil, och den var inte i färg. Den godkändes inte. Jag blev tvungen att köpa något på faktura för att få en logga i färg och min adress.
Jag är ju fullt medveten om att jag inte är först på banan... Det är ju rätt många som använder PayPal, Notch för att nämna en som blev avstängd... Så, eventuella bybörjarfel från deras sida är väl rimligen avklarade vid det här laget!
Tack för era insikter och synpunkter!
252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849