webForumDet fria alternativet

Vilken är den bästa registratorn för .se-domäner?

Webbhotell & domäner

14 svar · 3 116 visningar · startad av Danne V

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg
Frågan#1

Jag använder Binero som registrator för .se-domäner men har blivit så skitless på deras gränssnitt att jag spyr. Ska flytta över domänerna till någon annan - frågan är bara: Vilken?

Jag la in en domän hos Loopia för en månad sen för att testa, men är inte helt nöjd med dom heller.

Vad jag söker är en registrator med ett vettigt gränssnitt UTAN t.ex. en massa värdelöst, larvigt ajax-lullull som sällan funkar och där jag VET att min hantering av domänerna verkligen slår igenom.

Förslag mottages med tacksamhet!

Medlem sedan aug. 2004374 inlägg

Jag har en del hos http://www.citynetwork.se/ och tycker de är OK
Hade även mer tur hos dem när det var 1-kronas-yra förra året, dvs att registreringar verkligen gick igenom.

Medlem sedan maj 2010117 inlägg

Själv tycker jag att Ballou har helt ok gränssnitt. De har ett enkelt verktyg för att ändra DNS-information, lägga upp allehanda pekare och subdomäner.

En liten nackdel är att deras DNS-verktyg inte är integrerat i deras "kontrollpanel" för webbhotell vilket innebär två system att hålla reda på när man ska lägga upp exempelvis en subdomän på deras webhotell. Vill man bara åt DNS-biten är den dock som sagt effektiv.

Länk: http://www.ballou.se/

MacWitty skrev:

Hade även mer tur hos dem när det var 1-kronas-yra förra året, dvs att registreringar verkligen gick igenom.

Najs. Dom har ju schysst pris på .com-domäner också, så man kanske äntligen ska dra över alla man har hos godaddy och gkg.net...hmm.....

Ska kolla deras gränssnitt bara. Bara dom inte kör med en massa skit som svischar upp och ner och har sig så kan det bli bra...

newseed skrev:

Själv tycker jag att Ballou har helt ok gränssnitt. De har ett enkelt verktyg för att ändra DNS-information, lägga upp allehanda pekare och subdomäner.

En liten nackdel är att deras DNS-verktyg inte är integrerat i deras "kontrollpanel" för webbhotell vilket innebär två system att hålla reda på när man ska lägga upp exempelvis en subdomän på deras webhotell. Vill man bara åt DNS-biten är den dock som sagt effektiv.

Länk: http://www.ballou.se/

Intressant. Jag behöver nämligen inte hotellet (har eget) utan bara domänhanteringen.

Medlem sedan maj 201131 inlägg

Om du inte behöver de allra billigaste domännamnspriserna så rekommenderar jag varmt att bli "partner" (kostnadsfritt) hos NameISP. Du får en individuell prislista (jag betalar bl.a. 100 kr för .SE och 110 kr för .COM, exkl. moms).

Några av fördelarna:
1. Deras kontrollpanel är enkel att hantera
2. En del avancerade funktioner och alternativ
3. Domännamnen registreras med det samma
4. Kanon bra och snabb support
5. De har i stort sett ALLA toppdomäner
6. Google Apps ingår kostnadsfritt för varje nyregistrering (!)

Min röst faller på NameISP :)

MacWitty skrev:

Skaffade ett konto hos dom. Har inte hunnit klicka igenom alla options. Men deras gränssnitt är snuskigt likt Bineros. Så likt att jag undrar om det inte är dom som utvecklad Bineros - som är under all kritik...

Mystiken tätnar.....

webbo skrev:

Om du inte behöver de allra billigaste domännamnspriserna så rekommenderar jag varmt att bli "partner" (kostnadsfritt) hos NameISP. Du får en individuell prislista (jag betalar bl.a. 100 kr för .SE och 110 kr för .COM, exkl. moms).

Några av fördelarna:

Tack, men nej tack.
Dessutom är det trevligt om mina pengar kan ge lite jobb i Sverige....

Danne V skrev:

Skaffade ett konto hos dom. Har inte hunnit klicka igenom alla options. Men deras gränssnitt är snuskigt likt Bineros. Så likt att jag undrar om det inte är dom som utvecklad Bineros - som är under all kritik...

Mystiken tätnar.....

Ja, verkligen för min Binero och City Network administration är mycket olika - kanske har jag en gammal av någon av dem. Sorry!

MacWitty skrev:

Ja, verkligen för min Binero och City Network administration är mycket olika - kanske har jag en gammal av någon av dem. Sorry!

"Sorry"? Det ska du inte vara ledsen för. :)

Allvarligt, så är likheten slående, i alla fall vid en första, hastig koll på de sidor jag hunnit se (layout, navigation, färger, tabbar, loadbars, etc). Om jag orkar ska jag ta några skärmdumpar...

Men det betyder ju inte att de ÄR samma... eller ens lika..

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

Danne V skrev:

Jag använder Binero som registrator för .se-domäner men har blivit så skitless på deras gränssnitt att jag spyr. Ska flytta över domänerna till någon annan - frågan är bara: Vilken?

Jag la in en domän hos Loopia för en månad sen för att testa, men är inte helt nöjd med dom heller.

Vad jag söker är en registrator med ett vettigt gränssnitt UTAN t.ex. en massa värdelöst, larvigt ajax-lullull som sällan funkar och där jag VET att min hantering av domänerna verkligen slår igenom.

Förslag mottages med tacksamhet!

MacWitty skrev:

Hej Danne, ligger du i Binero 2.0 eller 1.0? Skicka ditt kundnummer till mig så kan jag kolla.
CN och vi använder samma system, det är helt korrekt. Om du ligger i 2.0, vad är det du inte gillar? Konstruktiv kritik mottages tacksamt, vi vill självklart göra den bättre.
Binero 2.0 använder inte i närheten lika mycket ajax och lull-lull som Binero 1.0 och vi har gett ett antal förslag till Atomia som utvecklar kontrollpanelen som vi hoppas de ska införa under hösten. Bland annat ska domänhanteraren och webbplatser slås ihop och alla domäner ska synas tydligt i domänhanteringen.

aleborg skrev:

Hej Danne, ligger du i Binero 2.0 eller 1.0? Skicka ditt kundnummer till mig så kan jag kolla.
CN och vi använder samma system, det är helt korrekt. Om du ligger i 2.0, vad är det du inte gillar? Konstruktiv kritik mottages tacksamt, vi vill självklart göra den bättre.
Binero 2.0 använder inte i närheten lika mycket ajax och lull-lull som Binero 1.0 och vi har gett ett antal förslag till Atomia som utvecklar kontrollpanelen som vi hoppas de ska införa under hösten. Bland annat ska domänhanteraren och webbplatser slås ihop och alla domäner ska synas tydligt i domänhanteringen.

Antar att jag använder Binero 2.0.

Jag vill helt enkelt inte vara kund hos hos er längre och har varken tid, lust eller minsta intresse av att förse er med mer detaljer än de ni fått av mig och massor av andra användare på annat ställe här på wF. Sorry.

Medlem sedan okt. 200846 inlägg

Vill man bara köpa domäner hoppas jag att de här e bra.
var på jakt efter en .it domän , hittade dessa så.
har bara haft dem knappt en månad, men fullt nöjd än så länge.

https://www.domainnameshop.com/pricelist.cgi

Lycka till

Medlem sedan okt. 200846 inlägg

Tar ganska så bra betalt.
196:- för en .it

webbo skrev:

Några av fördelarna:

SajtXL skrev:

Tar ganska så bra betalt.
196:- för en .it

Tja, domainnameshop.com som du rekommenderade tar 175 kr från år 2 så jag vet inte om det är så stor skillnad.

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)