webForumDet fria alternativet

Svenska Domäner AB

Webbhotell & domäner

4 svar · 3 219 visningar · startad av Fia

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg
Frågan#1

Jag försöker hjälpa en person som har "Svenska Domäner AB" som webbhotell. Har googlat på deras företagsnamn och det är ingen munter läsning.

Någon som har personliga erfarenheter av dem, och kan tipsa om hur man får saker att hända där, inom rimlig tid?

De har tydligen bytt server och vill nu att kunden ska lägga upp webbsidorna på nya servern. (Brukar inte seriösa webbhotell göra detta åt kunden?) Jag har försökt få tag på nya FTP-adressen men drog öronen åt mig när supporten svarade något i stil med "F...T...P.... jag ska fråga om det, jag kan inte såna här tekniska saker". :P

Medlem sedan nov. 2000146 inlägg

Har ingen personlig erfarenhet av dem, men har hört flera som haft stora problem med det företaget.

Hjälp istället din kompis att byta leverantör till ex. City Networks.

Medlem sedan nov. 2006188 inlägg

Låter dock inte rimligt att dem ska behöva ladda upp dem.

Jag rekommenderar dock starkt Binero.se

Dem har ju blivit utsedda till årets bästa webbhotell år 2009 och 2010 och lär nog vinna 2011 också :)

Mail supporten svarar oftast inom 30 minuter och ibland behöver man inte ens bli förvånad om man ställer en fråga typ 03:00 på natten och få svar typ 03:20.

Ibland undrar man om dem älskar sina jobb och sitter hemma på nätterna när kontorstiden är över för svara på supporten.

Och dem är hjälpsamma och trevliga också.

Sedan får man ut extremt hög kvalitet dem har stöd för anycaste också som ger några tusen namnserver utsprida, sedan ligger sidan på alla deras server, så den server som har minst belastning för stunden kommer man på.

Så det är inget laggit skit där :) allt är stabilt och nice :)

Medlem sedan nov. 2006188 inlägg

Jag skulle då rekomdera dig köra på

https://www.binero.se anses ju vara sverige bästa webbhotell i 3 år i rad i flera olika utagningar bland annat av Internet World och SVT hostas ju hos dem och massa andra.

Anycaste har dem också och server jämför delning, dock kräver man API stöd och likande extra tjänster så är det Loopia som jag vet.

Dock behöver man inte API stöd så skulle jag nog offra min högra hand för binero ;)

Skulle man dessutom säga upp sitt webbhotell efter 1 år och har betalade tid kvar så får man ju igen pengarna emellanskillanden. Man blir aldrig blåst dem har nog dem mest fria handeln.

Medlem sedan maj 20131 inlägg

Svenska domäner AB är lurendrejare

Fia skrev:

Jag försöker hjälpa en person som har "Svenska Domäner AB" som webbhotell. Har googlat på deras företagsnamn och det är ingen munter läsning.

Någon som har personliga erfarenheter av dem, och kan tipsa om hur man får saker att hända där, inom rimlig tid?

De har tydligen bytt server och vill nu att kunden ska lägga upp webbsidorna på nya servern. (Brukar inte seriösa webbhotell göra detta åt kunden?) Jag har försökt få tag på nya FTP-adressen men drog öronen åt mig när supporten svarade något i stil med "F...T...P.... jag ska fråga om det, jag kan inte såna här tekniska saker". :P

Hej!

Jag undrar hur det har gått med det du skrev här ovan? Har själv hamnat i förnyelstrubbel med dem.

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)