webForumDet fria alternativet

Google hackade?

Webbhotell & domäner

3 svar · 1 414 visningar · startad av Danne V

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg
Frågan#1

Detta har hänt mig några gånger förut under senaste månaderna. Nu hände det igen.

Man söker bland "images" och klickar en av bilderna i resultatlistan. Den kommer upp som den ska, men man blir omdirigerad efter en halv sekund till nån annan obskyr sida.

Den här gången fick jag Googles resultatsida http://www.google.com/search?q=dvd+case&hl=en&client=safari&rls=en&biw=1244&bih=889&tbm=isch&source=lnt&tbs=isz:l&sa=X&ei=9U7fTZ6PE8fVtAaaxcXEBQ&ved=0CAoQpwUoAQ

Skrolla ner en liten bit och klicka på bilden som föreställer en röd-brunt DVD-fodral med texten "The Attorney Case File".

Andra gånger har jag blivit omdirigerad till de mest underliga webbplatser på samma sätt. Har aldrig hänt tidigare alltså, utan började nu under våren.

Nån som vet mer? Jag skiter iofs i det, men är ju av naturen nyfiken.... :P

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Det är sidan som bryter Googles script, inget konstigt alls.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Google öppnar alltid sidan som bilden kommer från i bakgrunden. Sidan kan då göra allt den hade kunnat göra normalt sett, tex rikta om användaren. Möjligen finns det juridiska skäl till varför de gör detta, t ex att en domstol har bedömt att deras bildindex inte räknas som "fair use" om de inte öppnar den tillhörande sidan med varje resultat, eller något sådant.

Medlem sedan maj 20119 inlägg

Mig hände det ibland att bilden visades i listan men när jag klickade på den så fanns den inte kvar...också konstigt av google att visa den i listan fast den är borttagen.

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)