Jag undrar om någon har ett tips på ett bra bokningsssytem för en lokal?
Gärna där man kan se vad som är bokat och vad som är ledigt på ett enkelt sätt.
Beror ju på vilka krav du ställer. Om det bara är en enkel kalender som vem som helst ska kunna skriva vad som helst i, så finns det ju massor att välja på.
Vill du att användarna måste kunna logga in, att bokningarna ska kunna godkännas innan dom publiceras osv så blir det ju lite knepigare.
Vad kan du använda för programmerings- och databasspråk? PHP? MySQL?
Ska det vara en WP-plug eller en fristående applikation?
Jag har suttit och sökt ett par timmar men hittar inget :)
Om det är ett fristående system eller plugin till något gör inte så mycket.
De största kraven är väl att det ska gå att boka på timbasis och att det är så lite klickande som möjligt.
Jag har suttit och sökt ett par timmar men hittar inget :)
Om det är ett fristående system eller plugin till något gör inte så mycket.
De största kraven är väl att det ska gå att boka på timbasis och att det är så lite klickande som möjligt.
Om du tror att du skulle kunna svara på frågorna jag ställde så vore det ju bra. Känns ju lite onödigt om någon t.ex. sitter och letar i en halvtimme och hittar ett jättebra skript i asp som du inte kan använda, eller hur?
Beror ju på vilka krav du ställer. Om det bara är en enkel kalender som vem som helst ska kunna skriva vad som helst i, så finns det ju massor att välja på.
Det ska gå att boka på timbasis och så få klick som möjligt, det är bra om man kan registrera sig så man slipper skriva om all info varje gång man ska boka. Men gärna om det går att boka utan att registrera sig.
Har inte installerat dem själv men satt en kväll och kollade på demos och som det verkar finns det ett hyggligt antal vettiga bokningssystem till Joomla. Kanske nåt som skulle passa dig?