webForumDet fria alternativet

Finns det någon webbsida som är som en databas för idéer?

Program & appar

7 svar · 2 767 visningar · startad av xtreme

Medlem sedan juli 20002 056 inlägg
Frågan#1

Finns många mindre (framförallt tekniskt) kunniga personer som är bra på att komma på idéer men kan aldrig utveckla det eftersom de inte har kunskap. Sen finns det dem som har kunskapen och entreprenörskapet men ofta får idétorka vad de ska utveckla (tror jag). Borde det inte finnas någon webbsida som fungerar som en databas för idéer på något sätt, finns det? Ofta läser man på utvecklingsforum att många skriker efter någon som kan sätta deras idé till verklighet eller är det så att utvecklare generellt har tillräckligt att göra och behöver inte fler sidoprojekt/idéer?

100 pers har läst tråden men ingen har svarat ;) Ska man tolka det som att en sådan sida efterfrågas men finns inte? Eller förstår ingen riktigt vad jag menar ;)

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Jag tror att väldigt många människor har bra idéer. Men att släppa dem till andra, är kanske inte så aktuellt.
Då skall det vara i mindre team, där man kan se sin idé tas om hand.
Jag vet att det bara är en bråkdel av de idéer och influenser som man har som utvecklas, dessutom har tiden en stor del i det kommersiella.
Så visst finns det ett behov, men här är vi nog lite försiktiga.

Skulle jag börja med att spalta upp ett antal förslag kanske? ;-)

Lasp skrev:

Jag tror att väldigt många människor har bra idéer. Men att släppa dem till andra, är kanske inte så aktuellt.
Då skall det vara i mindre team, där man kan se sin idé tas om hand.
Jag vet att det bara är en bråkdel av de idéer och influenser som man har som utvecklas, dessutom har tiden en stor del i det kommersiella.
Så visst finns det ett behov, men här är vi nog lite försiktiga.

Skulle jag börja med att spalta upp ett antal förslag kanske? ;-)

En möjlighet hade varit om dessa människor kunnat sälja sina idéer, då hade de varit villigare att dela med sig av dem. Fast då kommer ytterliggare frågor som att personen måste ge ut så mycket information så att det kan veckas ett intresse men så pass lite att ingen kan stjäla dem. Vad jag vet är inte idéer skyddade rent juridiskt ifall personen inte kommit så långt som ex prototyp etc. Hur skulle detta kunna lösas? Skulle folk betala för idéer?

Vet att det är en bråkdel av idéer som det blir ngt av fast det kan bero på två saker, antingen att det helt enkelt är en dålig idé eller att rätt person som skulle kunna förverkliga den inte har sett idén.

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

xtreme skrev:

Skulle folk betala för idéer?

Tveksamt.

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Kanske värt att kontakta den här snubben:
http://findthetechguy.com/

(Folk på HN kommenterar ett av hans inlägg: But what if they steal my idea?)

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Om jag lägger en kommersiell idé här då!°

När vi spelar in till hårddiskvideon så vill vi ha möjlighet att styra uppspelningen så att reklamavsnitt hoppas över direkt.
För detta måste det finnas en kontakt via strömmande media och eller webbinformation att nu startar jag avsnitt 32 av "De glömda folken" så skall fjärren laddas med hoppa över information.
Kan det räcka så så länge undrar Lasp

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

Lasp skrev:

Om jag lägger en kommersiell idé här då!°

När vi spelar in till hårddiskvideon så vill vi ha möjlighet att styra uppspelningen så att reklamavsnitt hoppas över direkt.
För detta måste det finnas en kontakt via strömmande media och eller webbinformation att nu startar jag avsnitt 32 av "De glömda folken" så skall fjärren laddas med hoppa över information.
Kan det räcka så så länge undrar Lasp

Det finns redan: http://en.wikipedia.org/wiki/Commercial_skipping

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)