Jag är med i styrgruppen för en entusiastfotosite och där har det helt plötsligt blivit vanligt att lägga ut dittan och dattan på Google Docs som ackrediteringsschema, intervjuplanering och allehanda publiceringsdatum.
Det är jag inte så lite skeptisk till. Dels gillar jag inte att lägga ut sån info över huvud taget på nätet och just på Google litar jag inte ett spår. Deras sökmotor är mitt förstahandsval, men där går gränsen. ;)
Jag liksom bara väntar på krigsrubrikerna om att Docs är hackat och tiotusentals dokument ute på vift...
Bara jag som målar fan på väggen - eller..?
Att det dessutom buggar i Opera gör ju inte saken bättre heller... :e
Att saker skulle läcka bryr jag inte mig så mycket om, det jag har på google docs skulle jag kunna visa för vem som helst. Däremot fungerar det skit och kan inte hantera text. Största problemet är som du nämnde med Opera samt att kopiera formaterad text mellan ett riktigt dokument och google docs.
Du använder inte gmail heller?
Personligen skulle jag använt en delad dropbox i stället. Även MS har en liknande lösning som gdocs, Microsoft apps om det känns tryggare ;)
Jag är med i styrgruppen för en entusiastfotosite och där har det helt plötsligt blivit vanligt att lägga ut dittan och dattan på Google Docs som ackrediteringsschema, intervjuplanering och allehanda publiceringsdatum.
Det är jag inte så lite skeptisk till. Dels gillar jag inte att lägga ut sån info över huvud taget på nätet och just på Google litar jag inte ett spår. Deras sökmotor är mitt förstahandsval, men där går gränsen. ;)
Jag liksom bara väntar på krigsrubrikerna om att Docs är hackat och tiotusentals dokument ute på vift...
Bara jag som målar fan på väggen - eller..?
Att det dessutom buggar i Opera gör ju inte saken bättre heller... :e
Jag försöker hålla mig tyst i denna typ av diskussioner numera men vad gäller molnbaserade lösningar kan jag ärligt säga att MS borde vara att föredra (för de flesta). Utan att kommentera backend-strukturen så finns det större möjligheter att klassificera innehåll i Microsofts lösning (Office web apps). I mitten på året lanseras dessutom Office 365 som bygger vidare på konceptet tillsammans med bpos.
Båda alternativen är gratis för privatpersoner så det är ju bara att testa vilket som passar bäst.
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e