Jag har aldrig funderat så mkt på det om det är www eller inte men nu när jag fick förfrågan om att hjälpa en kille med hemsidan upptäcker jag att det finns 2 sidor
www och * är två sk. A-pekare i DNS-sammanhang. Normalt sett är dom inställda att peka mot samma sida, jag har aldrig stött på ditt exempel, att man kör två olika sidor och förstår inte riktigt grejen med det heller.
Men det finns inget som hindrar att dom pekar på olika ip-adresser och/eller visar olika sidor, det är en konfiguration i DNS resp. webservern. Dock är detta mycket ovanligt eftersom många i dag oftast skriver in adressen utan www och förväntar sig att hamna på samma hemsida som om man skrev in www framför.
GunnarD fick "löst" för jag förstod vad du skrev.... tack .
Problemet är löst - vad som hänt verkar som samtidigt som han bad om min hjälp gick han själv in o gjorde om d´sidan i ngn mall från webhotellet - som verkar var ytterst slöa i uppdatering - där av låg båda siderna uppe... nu är det borta ..
min första kontakt med https://www.surftown.se är måttligt imponerad..vad säger ni - ngn erfarenhet ?
255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2