webForumDet fria alternativet

Oderland eller Binero vid wordpress - vad välja?

Webbhotell & domäner

7 svar · 1 403 visningar · startad av Julian

Medlem sedan dec. 20098 inlägg
Frågan#1

Jobbar på ett nytt projekt som jag inom kort ska lansera. Enligt mina beräkningar så är jag 99% säker att denna sajt kommer bli rätt så populär inom en viss grupp. Jag använder Wordpress som plattform men har ett problem.

Jag äger redan en sajt där Wordpress ligger som grund för sidan och det jag upplevt med detta är att sidan är extremt seg. När man går in på sidan kan det ibland gå upp mot 10 sek innan sidan dyker upp, någon gång lite längre tid. Alla andra vanliga sajter i html format som jag äger är inte sega utan dyker upp direkt, men det är Wordpress sidan som är seg.

Jag använder one.com som webbhotel för den sajten så lite får jag väll skylla mig själv, eftersom jag vet att one inte är dom bästa. Men jag tänkte väll att det skulle gå bra att ha en Wordpress "blogg" hos dom utan att den ska vara seg som sirap osv. Tydligen inte. När man väl är inne på sidan går det lite snabbare. Har kanske 4 plug-ins så det är inte det som är felet.

Googlade på problemet och såg att de är många som har problem med att deras sajter är sega då dom använder Wordpress. Hur kommer det sig undrar jag. Men den röda tråd jag såg var att bland dem som hade mest problem var just one kunder.

Så inför mitt nya projekt skulle jag vilja slippa detta så tänkte lägga kommande projekt på ett helt annat webbhotel. Då jag googlat om vilket som är bäst för just Wordpress så får man ju 100 olika svar. Men det jag kommit fram till är att det står mellan Binero och Oderland.

Pris är väll kanske inte det viktigaste så länge sajten fungerar som jag vill, men vill heller inte öppna plånboken på vid gavel bara för att få saker och ting och fungera fint och smidigt. Det är ett rätt stort steg i prisklass från one till antingen Binero eller Oderland och deras priser är ju inte heller "gratis".

Det jag undrar nu är , vilket är det solklara valet om man ska driva en sajt med Wordpress, en del besökare (inte flera tusen, tror jag inte allafall), med mycket bilder på och kanske 10 olika plug ins. Är det Binero som är bäst eller är det Oderland? Vad ska jag välja och varför? Hjälp på traven vore underbart, för vill inte ha en seg sida då jag släpper mitt nya projekt.

Tack för svar!

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Jag vet inte riktigt om det är så med PHP, men om applikationen har recyclats så kommer första besökaren efter det få vänta på uppstarten, kompilering i vissa fall och det kan ta tid.
För att undvika det kan man använda sig av warmup funktionalitet eller ställa in så att applikationn inte skall recylas så ofta.
Så är det iaf i .NET applikationer.

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Har inga erfarenheter när det gäller Oderland, däremot har jag väldigt goda erfarenheter när det gäller Binero. Att du har dålig prestanda när det gäller Wordpress, är ju svårt att säga vad det beror på, men one har väl inte direkt världens bästa rykte.

Nickemannen skrev:

Jag vet inte riktigt om det är så med PHP, men om applikationen har recyclats så kommer första besökaren efter det få vänta på uppstarten, kompilering i vissa fall och det kan ta tid.

PHP kompileras inte, utan är ett interpreterat språk. :)

Compusa skrev:

Har inga erfarenheter när det gäller Oderland, däremot har jag väldigt goda erfarenheter när det gäller Binero. Att du har dålig prestanda när det gäller Wordpress, är ju svårt att säga vad det beror på, men one har väl inte direkt världens bästa rykte.

PHP kompileras inte, utan är ett interpreterat språk. :)

Har provat orginal temat på en helt ren server utan plug ins och det är samma sak där. Där är det också one som webbhotel så tror inte det beror på temat, plug ins eller liknande.

Hur bra upptid har Binero och är dom snabba när det gäller wordpress?

Medlem sedan dec. 2004736 inlägg

Binero och WordPress har jag ingen erfarenhet, men upptid kan du se på https://www.binerodrift.se!

Ledel skrev:

Binero och WordPress har jag ingen erfarenhet, men upptid kan du se på https://www.binerodrift.se!

tackar!

Medlem sedan juli 20096 inlägg

Jag kör nästan bara Wordpress på Binero och jag har aldrig haft några problem. Men har ett minne av att det endast fungerar på deras Linux servrar.

Medlem sedan jan. 200710 inlägg

Kontrollera wordpress plugin för cache är installerat, finns en del att välja mellan, visa bra andra mindre bra.
Försäkra dig att webbhotellet tillåter lite högre minnesresurser för dina php installationer, du kanske inte behöver det nu, men bra försäkring för fortsatt drift utan att behöva flytta.

Lycka till!

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)