webForumDet fria alternativet

Gmail/Youtube - olika konton inloggade samtidigt

Webbutveckling

10 svar · 2 041 visningar · startad av Dryden

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Frågan#1

Jag har ett Gmail-konto och så har jag ett helt annat Youtube-konto men problemet är att jag inte kan vara inloggad på dem samtidigt, vilket är lite irriterande. Går det att komma runt på något sätt i samma webbläsarsession?

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Borde det inte räcka att se till att webbläsaren kör de olika tabbarna i separata processer? Vilken browser har du?

Firefox 3.6.3 under Mac OS X.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Mac OS? :l

*running*

Medlem sedan feb. 20072 750 inlägg

Unlink and link

Hi, here's a guide to unlink your YouTube account from your google account http://www.google.com/support/youtube/bin/answer.py?hl=en&answer=69965

What you need to do is:
1: Log into your YouTube account
2: Click "Account" in the top right corner
3: In the left navigation pane click "manage account"
4: Click "Unlink my google account" and follow the instructions

I did this myself when I had to crate a new YouTube account with a new username and link my google account to the new YouTube account.

eller

1 Go to Youtube
2 scroll down to the bottom and click Get Help
3 type in "How do I unlink my google and Youtube accounts?"
4 clik the option that says "Account Login and Administration: Link/Unlink an AdWords account"
5 Click Unlink an adwords account from your youtube account
6 click on the link that pops up when you click the thing above
7 then click unlink when you get to that link.
(I did this today 9/12 so its still available)

eller

Here is what I did (some steps may have been unnecessary, but I'm including all steps anyway):
1. I went into my Youtube account and deleted it (under account settings).
2. I removed Youtube from within the incorrectly linked google account
3. I went to the following link to reopen my youtube account, fill it out with the original email address (this will likely be the gmail address that you did not wish to sign the youtube account to: http://help.youtube.com/support/youtube/bin/request.py?contact_type=reopenaccount
4. Your account should be reopened, you will be able to log in (your account shouldn't be linked anymore though). This took just under an hour, but it may take longer, I don't know.
5. Change the youtube registered email address to your gmail account associated with the google account you want Youtube linked with.
6. Log out from ALL gmail, google, and youtube accounts.
7. Go to Youtube, login with your GOOGLE account (that you want the youtube account linked with)
8. THEN log in with your youtube account, this will properly link the accounts.

1. I went into my Youtube account (that's created from the Google account) and deleted it (under account settings).
2. I went to the following link to reopen my youtube account, fill it out with the original email address (this will likely be the gmail address that you did not wish to sign the youtube account to: http://help.youtube.com/support/youtube/bin/request.py?contact_type=reopenaccount
3. Wait for your account to reopen. This took just under an hour, but it may take longer, I don't know.
4. Your accounts are still linked, but - voilá! - now you have an Unlink button under YouTube Manage Account. Push it, then confirm it twice.
5. Log out from ALL gmail, google, and youtube accounts, empty brosing history and cookies, restart browser, to be sure.
6. Go to Youtube, login with your GOOGLE account (that you want the youtube account linked with)
7. THEN log in with your youtube account you want to link. This will properly link the accounts.

http://www.google.com/support/forum/p/youtube/thread?tid=6d48c5f5c387a6f5&hl=en

Problemet uppstår för att du har linkat dina konton.

Tack LoLo, men...

Youtube/Google skrev:

Hur tar jag bort kopplingen mellan mitt YouTube-konto och mitt Google-konto?

Det går för närvarande inte att ta bort kopplingar.

Källa: http://www.google.com/support/youtube/bin/answer.py?hl=sv&answer=173914

Så då kvarstår problemet, kan jag vara inloggad på mitt Youtube-konto respektive Gmail-konto på samma gång, i samma webbläsare?

Det allra bästa för min del vore om de återaktiverade mitt Google-konto även för Youtube, men de är hiskeligt kinkiga med den saken eftersom jag fick tre upphovsrättsvarningar (och eftersom jag fick dem inom loppet av en liten liten stund så hann jag inte heller åtgärda det varpå Youtube-delen av kontot obönhörligen stängdes ner för gott). Även om det är lite offtopic så, jag har mailat dem en gång till nu. Någon dag måste de väl ha vaknat på rätt sida. :e

Dryden skrev:

Tack LoLo, men...
Källa: http://www.google.com/support/youtube/bin/answer.py?hl=sv&answer=173914

Så då kvarstår problemet, kan jag vara inloggad på mitt Youtube-konto respektive Gmail-konto på samma gång, i samma webbläsare?

Det allra bästa för min del vore om de återaktiverade mitt Google-konto även för Youtube, men de är hiskeligt kinkiga med den saken eftersom jag fick tre upphovsrättsvarningar (och eftersom jag fick dem inom loppet av en liten liten stund så hann jag inte heller åtgärda det varpå Youtube-delen av kontot obönhörligen stängdes ner för gott). Även om det är lite offtopic så, jag har mailat dem en gång till nu. Någon dag måste de väl ha vaknat på rätt sida. :e

mm, inte med gmail men med youtube unlinkar du.. Har du loggat in på ditt youtubekonto och gjort som det jag länkat till ens? :q Kan du engelska?`Använd gärna googletranslate annars?
Unlink an AdWords Account From Your YouTube Account
http://www.google.com/support/youtube/bin/answer.py?hl=en&answer=128050

Klickar jag din länk där nu och följer länken där så kommer jag till min kontosida och där står det med röd text...

Ditt konto är permanent länkat till ett Google-konto

593fe12ffeab4ed061f658e31faffccd.png

A'right, bifogar en liten miniatyr. :e Nu på svenska. Som jag länkat till förut, alltså samma sak, fast på svenska.. så kan du alltså ändra - ja alltså inte med ditt gmail då - we all know that now. Utan till ett annat mailkonto (nag)....... sedan kan du ta ett gmailkonto, MEN länka det inte sen.

Aaah, nu efter svett, tårar, blod och andra onämnbara exkrementer (lol) tror jag minsann att ett accepterat svar behövs här.. =PppPP

gmailunlinkyoutubeshit1.jpg

Misstaget att råka omlänka mitt dåvarande Youtube-konto till mitt Gmail-konto gjorde jag igår kväll, inte jättelyckat. Jag fick skapa nytt konto.

Kollar på det där lite senare idag.

Dumbymail

Dryden skrev:

Misstaget att råka omlänka mitt dåvarande Youtube-konto till mitt Gmail-konto gjorde jag igår kväll, inte jättelyckat. Jag fick skapa nytt konto.

Kollar på det där lite senare idag.

Mm, alltså du ska ju helst inte ta ett gmailkonto nu när du ändrar utan från en annan tjänst som hotmail eller så, eller så måste man avaktivera sitt gmail och skapa ett annat.
Sen efter allt detta kan du länka till ett gmailkonto, men inte samma som du vanligtvis använder, utan till ett dumbymail

Red/ riktigt dåligt av dom att inte låta användare ändra. utan måste ta alla dessa skumma genvägar.

Mvh & Godspeed!

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)