webForumDet fria alternativet

Kostad för att utveckla en köp-säljsida

Webbutveckling

5 svar · 1 197 visningar · startad av impeesa

Medlem sedan mars 20102 inlägg
Frågan#1

Som nybörjare här på forumet hoppas jag att jag postar i rätt avdelning, annars får gärna någon mod flytta det rätt.

Jag undrar vad det skulle kunna kosta att utveckla en köp-sälj-sida, a´la blocket.se i C#/.NET. Jag har en vän som börjat, men som helt enkelt inte blivit klar (ofullständig kod finns, men det är kanske klokare att börja på ny kula, vad vet jag).

Nu undrar jag vad ni experter tror det skulle kunna kosta att utveckla en köp-säljsida, utan betalningslösningar. Dock med möjlighet att regga sig, om man vill lägga upp flera annonser "under samma tak".

Jag är som sagt helt novis på programmering, men vill ändå vara med i leken. :)

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Kostnad att utveckla? Så länge du är redo att jobba gratis för dig själv så är det ju, ja, gratis... ;)

Medlem sedan nov. 20044 inlägg

22499kr på ett ungefär. Kan skilja nån hundralapp plus/minus dock :)

Medlem sedan mars 20102 inlägg

Sweden-mn skrev:

22499kr på ett ungefär. Kan skilja nån hundralapp plus/minus dock :)

Shit, jag som bara hade 20.. :OO

Skämt å sido, c4media.se har ett komplett system, utan support, för 6000 ex moms.

Min fråga var mer generell, hur långt tid skulle det kunna ta och vad tar en utvecklare i timmen för att snickra ihop en sådan site. Så klart fattar jag också att vissa tar längre tid på sig än andra, och att man går på olika timpeng. Men jag vill bara ha ett hum om vilka summor vi pratar om. 20 000 eller 120 000.

Medlem sedan dec. 2004736 inlägg

impeesa skrev:

Shit, jag som bara hade 20.. :OO

Skämt å sido, c4media.se har ett komplett system, utan support, för 6000 ex moms.

Min fråga var mer generell, hur långt tid skulle det kunna ta och vad tar en utvecklare i timmen för att snickra ihop en sådan site. Så klart fattar jag också att vissa tar längre tid på sig än andra, och att man går på olika timpeng. Men jag vill bara ha ett hum om vilka summor vi pratar om. 20 000 eller 120 000.

Du måste nog vara mycket mer specifik. Blocket har ju avancerade sökfunktioner för bilar och så vidare vilket givetvis kostar att utveckla.

Så för att kunna få ett hum om det kostar 20 eller 120 tusen får du nog specifiera dig, för du kan få ett för 20 000 samtidigt som du kan få ett med många fler funktioner för 120 000.

Medlem sedan juni 20031 837 inlägg

Det är skillnad på att göra ett system åt en kund eller att göra en produkt som man sedan säljer till många. Jag har svårt att tro att c4media har utvecklat sitt system för 6000kr. Att de säljer sin produkt för den summan är en annan sak.

Hur lång tid det tar beror även på hur avancerat systemet ska vara. Vilka funktioner ska tillåtas. Ska det finnas någon speciell design på sidan eller räcker det att webbshoppen saknar all form CSS? Det är omöjligt att svara på din fråga utan att veta exakt vad som ska göras.

Så ja, det kan kosta mellan 20 000 och 120 000. Du kan även få det billigare och dyrare.

/red Ähh, var inte lika snabb :(

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)