Hej!
Ska nu ragga lite jobb genom min lilla webbyrå everydaymedia och jag tänkte skicka ut en jäkla massa mail till företagare, restauranger, cafeer osv här i trakten. Har ni några tips och förslag på hur ett bra och säljande mail kan utformas? :h
För det första, skicka inte ut en massa mail. Ta en grupp. Sänd tio eller tjugo mail. Ring upp kolla om de läser och förstår. Ändra mailet sänd ett tjog till en annan grupp. Ring, skriv följ upp och ändra mailet. Det är inte en "massa mail" som ger dig jobb. Det är behövande kunder som förstår vad du erbjuder!
Skaffa dig referenser inom grupperna, var personlig.
Det viktigaste tror jag är att (gärna i mailet) visa vad du kan och vad du gjort. Att visa vad du kan tror jag inte du gör genom att skriva hur duktig du är på C#, HTML, Javascript, SQL och så vidare. Problemet är att företagarna kanske inte förstår dessa termer. Visa referenser, visa webbsidor du gjort och länka till dessa.
Även om priset är omöjligt att sätta utan att veta exakt vad kunden vill ha, ge ett "standardpaket" med fast pris, så de kan avgöra om det är värt det eller inte. Säg exempelvis en "komplett" webbsida med fem undersidor och ett kontaktformulär för x kronor + moms. Då märker de direkt om din prisnivå är av intresse, och du slipper hamna i en "kolla upp det här"-hög.
(Vet inte om ovanstående på något sätt är korrekt - bara mina tankar!)
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e