Är ny kund hos Binero och mitt första intryck är: Herrejävlar vilken usel kontrollpanel!
Kanske det bara är jag som tycker så?
Visst, efter att letat en stund så hittar man till slut det man vill. Men användarvänlig skulle jag aldrig kalla den.
Kul och intressant inlägg Pedda. I en annan tråd här på wF nyligt var Kontrollpanelen uppe på tapeten som just en av de bättre!!
Man måste då fråga sig, varför du och jag, som är vana vid att program skall fungera användarevänligt reagerar så?
Jo det är för många olika vägar och mycket är inte självklart. Där finns (fanns) riktigt stora inkonsekvenser i hanteringen och språket är (var) en mix.
Jag har föreslagit Anders att en liten grupp sätter sig och rensar upp, mest språk, men kanske även funktion.
Det måste kunna lyfta bort mycket från supporten och man slipper att känna sig som en idiot.
Jag har ofta ursäktat mig i supportmail, att det är säkert ett fel av mig, men...
Så hur kan det bli bättre?
För min del använder jag kontrollpanelen för sällan för att jag skall komma ihåg hur man egentligen skall göra, glömmer inkonsekvenserna!!
Jag har bara några handfulla domäner där hos Binero.
Men nu skulle jag vilja lägga till ett par konton för ungungarnas räkning, men vill inte ta skit för att det inte är logiskt.
Är ny kund hos Binero och mitt första intryck är: Herrejävlar vilken usel kontrollpanel!
Kanske det bara är jag som tycker så?
Visst, efter att letat en stund så hittar man till slut det man vill. Men användarvänlig skulle jag aldrig kalla den.
Jag måste hålla med. En riktig röra ibland. Det är ganska lätt att tappa bort sig på nåt sätt. De skulle behöva bättre struktur med tydligare avdelningar.
Jag tycker också det är rörigt. Men jag är TROGEN kund och jag tänker INTE byta!!
Jag har varit kund i sju år och alla mina kunder hänvisar jag dit. Inget sniket pay-back program utan bara en hänvisning. Jag får inget ut av det förutom att jag vet att kunden ligger på en BRA leverantör. Det är bra för mig, det är bra för kunden.
Kontrollpanelen:
Kanske dom skulle utveckla två varianter? En för många domäner och en för få? Det är riktigt svårt att utveckla ett gränssnitt som ser bra och fungerar lika bra med tre som med tre hundra domäner. Jag har kanske ett 50-60 tal domäner. Men där är det så att 10-tal inte används och dom skulle jag vilja ta bort, men det verkar inte heller fungera.
Jag har faktiskt förlorat en del domäner på grund av att dom har löpt ut och jag inte har betalat... (givetvis) men utan min vetskap. Det var tidigare, innan Binero hade hand om även kostnaden för själva domänen. Det är faktiskt surt att helt plötsligt se en annan person vara registrerad på en domän som jag vet att jag har köpt!
Men som sagt, det var tidigare...
Jag är benägen att hålla med. Kontrollpanelen behöver skruvas lite på, poleras på små detaljer. Men görs inte det lite nu som då? Jag har fått det intrycket...?
Vi kommer att byta ut kontrollpanelen, tyvärr är beta-testningen försenad men vi kommer att kunna lansera den i början av nästa år och beta-testningarna med kunder kommer igång i november.
Vårt stora problem idag är att vi har en kontrollpanel för windows, en för linux, ett system för ekonomi och ett för DNS. De vanligaste funktionerna har vi försökt att knyta ihop i vårt kundcenter, som skapa e-postkonton, lägga upp domäner osv. Resten måste man tyvärr gå till respektive systems kontrollpanel.
Det nya systemet är ett system, med andra ord försvinner allt vi har idag till förmån av ett mer användarvänligt system.
Kul att höra att ni jobbar på det.
Jag kommer nog så småningom att lära mig kontrollpanelen, men nu i början var det riktigt tungt.
Funktionellt så verkar man ju kunna göra det mesta där, så på den punkten verkar den vara riktigt bra.
Jag har linux kontot, så hur kontrollpanelen för windows ser ut vet jag inte.
Men hur som helst, resten kan man inte klaga på. Fick ta hjälp av supporten på en gång och den var bra. Tack Johan och Kjetil för det. (y)
Jag vet inte hur effektivt detta med betatestning egentligen är...
Supporten vet ju vad många frågar efter, så det kan ju ge en vink av vad många har svårt med. Sen är en bra variant att kontinuerligt själv arbeta med produkten (kontrollpanelen) i egenskap av kund.
Efter som man vet hur systemet är uppbyggt vet man vad man som går att göra och hur olika saker kan förbättras.
Om ni seriöst är intresserade av att utveckla er tjänst, er produkt, och bli bättre är det enda vägen att gå. Visst kan det vara bra att erbjuda kunder att betatesta... men det i sig kommer inte förbättra er produkt.
Jag vet inte hur effektivt detta med betatestning egentligen är...
Supporten vet ju vad många frågar efter, så det kan ju ge en vink av vad många har svårt med. Sen är en bra variant att kontinuerligt själv arbeta med produkten (kontrollpanelen) i egenskap av kund.
Efter som man vet hur systemet är uppbyggt vet man vad man som går att göra och hur olika saker kan förbättras.
Om ni seriöst är intresserade av att utveckla er tjänst, er produkt, och bli bättre är det enda vägen att gå. Visst kan det vara bra att erbjuda kunder att betatesta... men det i sig kommer inte förbättra er produkt.
Både ja och nej, vi kommer i steg 1 att göra testningarna själva, se till att alla buggar fixas osv, sedan kommer vi låta kunder testa för att få eran input på användarvänlighet och funktioner. Men det är snarare RC-testning än betatestning.
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e