webForumDet fria alternativet

Nystartad webbyrå!

Företagande

22 svar · 2 506 visningar · startad av teddd · sida 2 av 2

Frågan, av teddd

Hej! Jag är i full gång med att starta en liten webbyrå, jag har tänkt att mjukstarta först genom att göra ett par sidor till några vänner så att jag får referensobjekt att visa till framtida kunder. Jag har nyligen flyttat till Örnsköldsvik i Norrland från Stockholm och det finns inga företag som sysslar med webdesign här i stan, så jag tänkte att det kan vara en idè att starta upp här efters

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan mars 20051 070 inlägg

Fia skrev:

Angående webbhotell så ger det extrapoäng hos kunden om webbhotellet du erbjuder är grönt ur någon synvinkel, t ex använder grön el, virtualisering etc. (Däremot är utsläppsrätter mest spel för gallerierna.)

Vad baserar du detta på?
Har aldrig sett detta som argument och då har jag ändå jobbat i branschen.

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Mitt företags kundkrets är relativt stor och allt från stora till mindre företag ingår i den, men inte heller jag har varit med om kunder som efterfrågar grön el. Trist, men sant.

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

Vatos Locos skrev:

Vad baserar du detta på?
Har aldrig sett detta som argument och då har jag ändå jobbat i branschen.

Jag baserar det på mina egna nöjda kunder!

Det är naturligtvis aldrig någon kund som efterfrågar det - för de vet inte att det finns. Men de blir extra nöjda när man påpekar att det man erbjuder dem dessutom är ett bra alternativ för miljön. :)

Annars tycker jag att det har varit svårt att missa grön IT-trenden i t ex ComputerSweden det senaste året.

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)