När man byter registrar, från IIS>registrar eller omvänt (klassas IIS också som "registrar"?), vad händer med datumet för ens domän? Har man tiden tillgodo eller resettas den?
Det är faktiskt så att jag inte är orolig om tillgodotiden - årsbeloppet är en futtig liten summa. Det är snarare så jag funderar på att detta kanske är ett sätt att bunta samman flera domäner så att betalningen för dessa sker samtidigt.
Idag är det ju så att om man har flera domäner så kommer fakturorna på olika tider, beroede på när man har registrerat respektive domän.
Det där är en sak som jag har funderat mycket på.
Jag skulle vilja att Binero och Wopsa fakturerade mig en gång om året, som det är nu är det löjligt plottrigt, men jag vet inte hur man kan skjuta på tiderna!
Jag har stoppat in en del av mina domäner på Dom... som det finns en tråd om i beta.
Jo, håller med.
Jag mailade IIS och skickade ett förslag om att man skulle kunna erbjudas att betala ett högre belopp på en del domäner, för att samtliga deras kommande betalningsdatum skulle sammanfalla samma dag.
Det rör sig ju inte ens om stora belopp om man så hade behövt betala domänens kostnad igen.
Hur kommer det sig att du använder både Binero och Wopsa? Inte nog med att du tycks ha flera domäner, så har du även flera hotell o hålla reda på? :)
Precis som EvaF skriver ovan så finns det ombud/registrarer som redan nu erbjuder fakturering efter kundens önskemål, vet inga som erbjuder det mer än månadsvis, dvs man samlar alla domäner som förfaller en månad på en faktura. Binero är ett företag som erbjuder per månad.
aleeborg: kanonbra, det är precis så jag tänkte mig det.
Men det lär diffa lite på dagarna, fast det är nog inget problem eftersom man bara betalar några dagar i "förväg".
Men hur funkar det då? Förbinder man sig årsvis för en domän i alla fall? Om ja, så är det ju bara en slags delbetalning som i sig inte löser problemet. På sätt och vis är det skönt o betala för en längre tid så man inte behöver oroa sig hela tiden.
Om den månadsvisa lösningen är som den som IIS sitter o planerar så är det en bra sak. Inte annars.
271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2