En VPS?
Jag har kört VPS hos Ipeer. Vet att du kan få liknande tjänster hos flera andra.
Qbranch brukar lösa det mesta, dock sällan billigast.
10 svar · 631 visningar · startad av devotion
Hej,
Någon som vet bra företag som hostar windows 2003-server. Dvs inte webhotell, utan där man kan lägga sina applikationer och sedan komma åt de via TS/fjärrskrivbord.
Mvh
Henrik
En VPS?
Jag har kört VPS hos Ipeer. Vet att du kan få liknande tjänster hos flera andra.
En VPS?
Jag har tittat lite på VPS, men har ingen erfarenhet av detta, så jag vet inte riktigt vad jag skall börja. :)
Är Ipeer ett bra alternativ?
Det skall givetvis vara så bra som möjligt, men även kostnadseffektivt!
Finns fler alternativ?
Mvh
Henrik
Jag har kört VPS, och det är som en egen server, fast med begränsad prestanda (och begränsat pris).
Jag körde en av de billigaste lösningarna hos Ipeer, där support endast ingår på kontorstid. Det funkade dåligt för mig, då servern hade en förmåga att ta ledigt på fredag eftermiddag. Jag vet dock många andra som har varit mer lyckosamma hos Ipeer. Det verkar som att det var jag som hade otur.
Jag har kört VPS, och det är som en egen server, fast med begränsad prestanda (och begränsat pris).
Jag körde en av de billigaste lösningarna hos Ipeer, där support endast ingår på kontorstid. Det funkade dåligt för mig, då servern hade en förmåga att ta ledigt på fredag eftermiddag. Jag vet dock många andra som har varit mer lyckosamma hos Ipeer. Det verkar som att det var jag som hade otur.
Jag skall titta mer på det! :)
Mvh
Henrik
De flesta webbhotell har också maskin-hosting. Är det co-location eller managed hosting du är ute efter?
VPS fungerar ofta bra om användarna EJ får bestämma vilka applikationer de skall köra MEN för oss utvecklare är det naturligt att lägga på än det ena och än det andra och vips så hänger sig fjärrstyrningen ....
VPS fungerar ofta bra om användarna EJ får bestämma vilka applikationer de skall köra MEN för oss utvecklare är det naturligt att lägga på än det ena och än det andra och vips så hänger sig fjärrstyrningen ....
I det här fallet kommer användarna bara kunna köra SPCS Administration samt Adobe Acrabat reader och Office. Det kommer vara 3 stycken användare och dessa kommer sällan vara inloggade samtidigt.
Då borde det väl inte vara några problem?
:)
Mvh
Henrik
De flesta webbhotell har också maskin-hosting. Är det co-location eller managed hosting du är ute efter?
VPS, är det managed hosting?
:)
Mvh
Henrik
Managed hosting är när leverantören ser till att maskinen är uppe och snurrar samt att alla uppdateringar finns där.