webForumDet fria alternativet

Göra så flera hemsidelänkar syns i googleresultat?

Webbutveckling

4 svar · 575 visningar · startad av 02simond

Medlem sedan feb. 200742 inlägg
Frågan#1

Hej!
Jag undrar hur man gör så att det syns länkar till ens sida när man söker upp sin sida på google? Ni vet som många större företag har på google där det syns länkar till deras olika sidor.
Tack på förhand

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Jag gissar att det har att göra med vilekn PageRank en sida har. wF, som har PageRank 4 får tre små länkar (Vid skning på engelska) eller fem (Sökning på svenska). Wikipedia som har PageRank 9 får åtta länkar. Sidor med lägre PageRank får inga extra länkar.
Så, PageRank och språk spelar. Även sökterm spelar roll. Googlar man efter lokförarutbildning så hamnar webForum högt, men däremot visas inga länkar då Google inte tycker att man letar efter webForum.
Så, i korta lag, se till att din sida blir etablerad och högt rankad.

Medlem sedan feb. 20034 441 inlägg

nitro2k01 skrev:

Jag gissar att det har att göra med vilekn PageRank en sida har.

Kan Google Webmaster Tools påverka kanske? Jag har t.ex. ordnat en sitemap i XML som Google suger in då och då, jag trodde att det var via den som de här länkarna skapades.

Medlem sedan feb. 200742 inlägg

MickeA.com skrev:

Kan Google Webmaster Tools påverka kanske? Jag har t.ex. ordnat en sitemap i XML som Google suger in då och då, jag trodde att det var via den som de här länkarna skapades.

Ja jag trodde också man var tvungen att göra något sådant.
Hur är det egentligen, behöver man göra nåt själv lr skapar google dessa länkar automatiskt?

Medlem sedan jan. 20001 006 inlägg
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)