webForumDet fria alternativet

Stängt debattforum

Småprat

13 svar · 951 visningar · startad av Theon

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg
Frågan#1

Jag är häpnadsväckande nog även medlem på ett annat debattforum som för två veckor sedan stängdes.

Min kommunikation med forumägaren har skett via forum-PM så att nu kan jag inte få tag i honom för att försöka reda ut problemet.

Forumadress: http://forum.alltominget.se - ett forum för diskussion om religiösa avarter.

Vad kan jag göra för att få kontakt med den som stängde forumet?

Som tur var hade en medlem förstasidan öppen ännu.

Längst upp står det "simple machines forum"

Längst ner "Powered by SMF 1.1 RC3 | SMF © 2001-2006, Lewis Media"

Drivs med MySQL Drivs med PHP Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS

Kan dessa uppgifter hjälpa mig att få kontakt med serveradministrationen?

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Sidan visar som du märker This site has been suspended. Detta meddelande kommer sig gissningsvis av att webhotellet har stängt ner sidan av en anledning eller en annan. Det ser alltså inte ut att vara forumägaren som har stängt ner sidan. Webhotellet är one.com, men om de har någon form av integritet gentemot sina kunder så lär du inte få ut någon information från dem.
Om du har tur så har forumägaren backup på sidan, alt. kan få tillång tilldatabasen för att göra en, och sedan starta forumet på annan plats.
Den information du har klistrat in där syns på alla websiter som använder forummjukvaran Simple Machines Forum och säger inget om forumadministratören.

Medlem sedan mars 2009452 inlägg

Kan ett webbhotell bara stänga ner sidan!?

Klar dom kan, rent teoretiskt... även lägga in såna meddelanden som detta, men vilken sekretess gäller då!?

Jag förstår att man inte kan avslöja sina kunder hur som helst... Men finns det inget ansvar eller skyldighet att på något vis meddela medlemmarna med någon information om ... vad som nu kan vara aktuellt.

red/
Jaha, det är hela domänen alltominget.se som är släckt!?

http://www.alltominget.se/

Kolla med NIC-SE vem som äger domänen! Borde kanske gå...?

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

preben skrev:

Kan ett webbhotell bara stänga ner sidan!?

Klar dom kan, rent teoretiskt... även lägga in såna meddelanden som detta, men vilken sekretess gäller då!?

Jag förstår att man inte kan avslöja sina kunder hur som helst... Men finns det inget ansvar eller skyldighet att på något vis meddela medlemmarna med någon information om ... vad som nu kan vara aktuellt.

Ett webhotell har bara eventuella skyldigheter gentemot kunden, som de har skrivit ett kontrakt med. Medlemmarna är en tredje part.

preben skrev:

Jaha, det är hela domänen alltominget.se som är släckt!?

http://www.alltominget.se/

Kolla med NIC-SE vem som äger domänen! Borde kanske gå...?

Den ägs av one.com, det var så jag drog slutsatsen att one är webhotellet, i mitt förra inlägg. Hittar ingen mer info än att one äger den.

Öken!

Registrerar One domäner åt kunder i eget namn!? Det verkar ju aningen suspekt... Ja, du får väl kontakta dom och fråga...

Medlem sedan maj 2009250 inlägg

sök på iis.se så får du fram vem som äger domänen:
Kontaktinformation för domän
Kontakt-ID xxxsve8107-00001
Namn SVENSSON, DAN STEFAN

siten var hostad hos one i danmark ...kontakta dem om det är så att en faktura ej är betald och därför siten tagits ner ..... gör en deal av ena eller andra slaget.... lycka till

Varm tack till er som har svarat. Nu vet jag något om hur jag ska angripa problemet. Forumägaren har drabbats av en familjtragedi och även om jag kunde få tag i honom, tror jag inte att jag skulle vilja ta upp detta krassa problem med honom.

Tack igen :bire

Bra att det löste sig -- tråkigt med tragedin.

Medlem sedan juli 20091 inlägg

Hej, jag är ny för idag

Hej ! Är alldeles ny här. Har inte ens läst de andra inläggen. Hittade detta Forum av en slump. Jag har ju skrivit i Alltominget, och har inte kommit in på det forumet , på länge nu. Theon, om Du läser detta. Jag (liksom många andra faktiskt) är ju "jagad" av en kvinna, som har en ruskig konstig Hemsida, där hon beskyller folk för allt möjligt :OO. Trodde därför att hon "lyckats" stänga Alltominget , bara för att jag nämnt om hennes Hemsida i ett inlägg. Hon har duperat en Datorförening i Halland,så de har stängt sina datorer för pensionärerna på servicehus. Hälsning till Theon .

Medlem sedan dec. 200574 inlägg

Jag använder one.com och får mina domäner registrerade på mig så så gör dom inte :P

Tack vare tips härifrån, fick jag kontakt med webbhotellet i går och förhandlade fram en lösning. Jag tackar åter dem som hjälpte mig och måste ta tillfället att berömma såväl one.com som Intrum Justitia för att de visade en berömvärd svarssnabbhet och flexibilitet :bire

Medlem sedan maj 2009250 inlägg

Intrum Justitia?? Då var det alltså en obetald räkning som låg till grund?

Tråkigt nog var det så :(

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)