Sidan visar som du märker This site has been suspended. Detta meddelande kommer sig gissningsvis av att webhotellet har stängt ner sidan av en anledning eller en annan. Det ser alltså inte ut att vara forumägaren som har stängt ner sidan. Webhotellet är one.com, men om de har någon form av integritet gentemot sina kunder så lär du inte få ut någon information från dem.
Om du har tur så har forumägaren backup på sidan, alt. kan få tillång tilldatabasen för att göra en, och sedan starta forumet på annan plats.
Den information du har klistrat in där syns på alla websiter som använder forummjukvaran Simple Machines Forum och säger inget om forumadministratören.
Klar dom kan, rent teoretiskt... även lägga in såna meddelanden som detta, men vilken sekretess gäller då!?
Jag förstår att man inte kan avslöja sina kunder hur som helst... Men finns det inget ansvar eller skyldighet att på något vis meddela medlemmarna med någon information om ... vad som nu kan vara aktuellt.
red/
Jaha, det är hela domänen alltominget.se som är släckt!?
Klar dom kan, rent teoretiskt... även lägga in såna meddelanden som detta, men vilken sekretess gäller då!?
Jag förstår att man inte kan avslöja sina kunder hur som helst... Men finns det inget ansvar eller skyldighet att på något vis meddela medlemmarna med någon information om ... vad som nu kan vara aktuellt.
Ett webhotell har bara eventuella skyldigheter gentemot kunden, som de har skrivit ett kontrakt med. Medlemmarna är en tredje part.
sök på iis.se så får du fram vem som äger domänen:
Kontaktinformation för domän
Kontakt-ID xxxsve8107-00001
Namn SVENSSON, DAN STEFAN
siten var hostad hos one i danmark ...kontakta dem om det är så att en faktura ej är betald och därför siten tagits ner ..... gör en deal av ena eller andra slaget.... lycka till
Varm tack till er som har svarat. Nu vet jag något om hur jag ska angripa problemet. Forumägaren har drabbats av en familjtragedi och även om jag kunde få tag i honom, tror jag inte att jag skulle vilja ta upp detta krassa problem med honom.
Hej ! Är alldeles ny här. Har inte ens läst de andra inläggen. Hittade detta Forum av en slump. Jag har ju skrivit i Alltominget, och har inte kommit in på det forumet , på länge nu. Theon, om Du läser detta. Jag (liksom många andra faktiskt) är ju "jagad" av en kvinna, som har en ruskig konstig Hemsida, där hon beskyller folk för allt möjligt :OO. Trodde därför att hon "lyckats" stänga Alltominget , bara för att jag nämnt om hennes Hemsida i ett inlägg. Hon har duperat en Datorförening i Halland,så de har stängt sina datorer för pensionärerna på servicehus. Hälsning till Theon .
Tack vare tips härifrån, fick jag kontakt med webbhotellet i går och förhandlade fram en lösning. Jag tackar åter dem som hjälpte mig och måste ta tillfället att berömma såväl one.com som Intrum Justitia för att de visade en berömvärd svarssnabbhet och flexibilitet :bire