webForumDet fria alternativet

Webbhotell med endast dns och e-post

Webbhotell & domäner

5 svar · 1 005 visningar · startad av doggelito

Medlem sedan juni 20003 076 inlägg
Frågan#1

Hej,
nån som har koll på om det finns något webbhotell som erbjuder endast dns och e-post?
Vi har kunder som endast önskar boka domän och sätta upp e-postadresser.
De har alltså inget behov av hemsideplats och vill således inte betala för ett helt webbpaket! :)

Medlem sedan maj 2009250 inlägg

space2u.com är ett svenskt hotell med kanonservice som har just detta .... mailhotell kallar det de för och så är de duktiga att dns peka ..... men de har inget gränssnitt som loopia och binero att peka om dns och subdomäner själva .... man får maila dem och de fixar direkt .... som sagt är det något de är bäst på så är det support ..... Jag kör Binero också och de är också bra men respons och support är enligt mig space2u.com snäppet bättre

Medlem sedan juni 20094 inlägg

https://www.one.com << kostar ju 12kr månaden för 3gig plats.. dvs du kan ha 3 gig mail..
Kan de bli billigare?
Har förövrigt 10tal sidor hos dom utan problem.

johaseo skrev:

space2u.com är ett svenskt hotell med kanonservice som har just detta .... mailhotell kallar det de för och så är de duktiga att dns peka ..... men de har inget gränssnitt som loopia och binero att peka om dns och subdomäner själva .... man får maila dem och de fixar direkt .... som sagt är det något de är bäst på så är det support ..... Jag kör Binero också och de är också bra men respons och support är enligt mig space2u.com snäppet bättre

Tack för tipset men det är lite dyrt för att bara vara mail!
95+moms i månaden för 1000 mb utrymme. På binero får man 3 gb för 69 inkl moms! ;)

Medlem sedan mars 20041 505 inlägg

1. Registrera gratis domänpaket hos Binero. Då kan du hantera dns för domänen.
2. Registrera gratis Google Apps och peka domänen dit. Då får du email med pop och imap samt kalender och lite annat.
Gratis är gott! :)

Troxy skrev:

1. Registrera gratis domänpaket hos Binero. Då kan du hantera dns för domänen.
2. Registrera gratis Google Apps och peka domänen dit. Då får du email med pop och imap samt kalender och lite annat.
Gratis är gott! :)

Intressant idé! :)
Jag är dock lite osäker på om våra kunder tycker lika! :OO

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)