Har sedan tidigare hört att fritidsaktiviteter arrangerade för att ungdommar ska hålla sig borta från fyllefester, kriminalitet etc främst riktar sig till killar.
Idag läste jag i SDS att majoriteten av sidorna på internet är skapade av män och för män trots att det är 50% eller fler kvinnor som använder internet. Började fundera på vad tjejer/kvinnor egentligen är intresserade av på internet. Kan tänka mig att blondinbellas blogg och andra modesidor besöks mest av tjejer (kan dock vara en fördom). Kan inte komma på mer men är nästan säker på att killar och tjejer inte är ute efter samma saker på internet, precis som killar och tjejer generellt gilllar olika aktiviteter i verkliga livet. Vad tror ni intresserar tjejer/kvinnor på internet?
Vad tror ni intresserar tjejer/kvinnor på internet?
Här är lite exempel:
Shopping
Kläder
Matlagning
Hälsa
Träning
Jobb/karriär
Nätverkande
Hobby som tex handarbete/scrap/smycken
Skvaller/kändisar
Böcker
Barn
Livsåskådning (självkänsla, grupptryck osv)
Inredning
men det är ju generella grejer, själv är jag inte intresserad av hälften :p
Vad tror ni intresserar tjejer/kvinnor på internet?
Inte meningen att vara elak, men frågan är ganska korkad. ;) Tjejer och grabbar är intresserade av precis samma saker, bara att andelen är olika ibland. Du måste vända på steken:
Vad är det du vill åstadkomma?
Vilken demografisk målgrupp är du ute efter?
Tjejer och grabbar är intresserade av precis samma saker, bara att andelen är olika ibland.
Naturligtvis är det aldrig bara killar eller tjejer som är intresserade av något visst men ibland är en stor andel åt ena hållet. Finnas många killar som är modeintresserade och älskar att shoppa kläder men övervägande känns ändå som tjejer.
Några exempel på vad som enligt mitt tycke verkar intressera fler män än kvinnor på internet:
Personligen är jag väldigt teknikintresserad och blir exalterad av alla coola tekniska prylar och gillar att läsa om dem på nätet. Känner många killar som är som mig. Visst finns det tjejer/kvinnor som är intresserade av teknik men det är få som blir exalterade av hi-tec prylar.
Många killar gillar surfar runt på nätet för att kolla bilder på fräcka, stylade bilar, jämföra motorkraft etc. Har inte träffat många tjejer som blir exalterade av detta.
Att män porrsurfar mer än kvinnor tror många/jag, har dock inte någon statistik på detta. Kan vara att tjejer gör det mer i smyg.
Naturligtvis är det aldrig bara killar eller tjejer som är intresserade av något visst men ibland är en stor andel åt ena hållet. Finnas många killar som är modeintresserade och älskar att shoppa kläder men övervägande känns ändå som tjejer.
Några exempel på vad som enligt mitt tycke verkar intressera fler män än kvinnor på internet:
Personligen är jag väldigt teknikintresserad och blir exalterad av alla coola tekniska prylar och gillar att läsa om dem på nätet. Känner många killar som är som mig. Visst finns det tjejer/kvinnor som är intresserade av teknik men det är få som blir exalterade av hi-tec prylar.
Många killar gillar surfar runt på nätet för att kolla bilder på fräcka, stylade bilar, jämföra motorkraft etc. Har inte träffat många tjejer som blir exalterade av detta.
Att män porrsurfar mer än kvinnor tror många/jag, har dock inte någon statistik på detta. Kan vara att tjejer gör det mer i smyg.
Igen, du tänker "fel" och generaliserar grovt. Sitter man och diskuterar över en grogg, så är det väl ok. Men om man verkligen vill bli seriös och borra i ämnet, så måste man bli tydligare och ge fan i generaliseringarna.
Exempel: Du skriver:
Felaktigt formulerat. Du borde skrivit:
"Jag tror att fler män än kvinnor porrsurfar, och att de flesta kvinnor som gör det smyger med det"
Ser du den lilla med enormt viktiga skillnaden?
Ledsen att vara petig. Men efter snart 30 år i branschen blir jag lite trött när man inte uppfattar distinktionen. Jag säger som Povel: "..det är dom små, små detaljerna som gör'et...". :bire
Tänkte om det kanske fanns någon kvinna på webforum ;)
Här finns en tjej till, jag gillar allt möjligt, men just tjejigt.. hum? Inte Blondinbella iaf! ;)
Kläder, kjolar/klänningar, har oftast det både privat osv.. små skor.
Gillar att läsa om det mesta på nätet, som filosofi, psykologi, verkliga berättelser från livet i tidningar och från engelskbaserade forum. Böcker och poesi, onyttigt skvaller om b-kändisar kan vara kul att läsa ibland iofs. Musik, film, datorer, språk, vetenskap .. lite av allt möjligt faktiskt.
Min flickvän brukar besöka diverse natursidor, lyssna på fågelläten, läsa e-post, och nätverka med vänner och bekanta lite här och där i världen. Min sambo verkar iaf sakna allt intresse för mode och kändis skvaller.
Som Danne V säger, det är dummt att generalisera och säga att tjejer gillar ditten och killar datten, men ibland måste man kanske generalisera för att komma vidare. Men visst är det debatten i sig som är viktigast då ska man väl absolut undvika att generalisera.
Jag har hört att det är fler tjejer än killar som bloggar och har även hört att killar spelar mer spel och tjejer chattar mer på nätet.
För egen del är det webbmail, Facebook, ett antal nyhetssajter och en jäkla massa googling som jag ägnar mig åt mest, på webben. Vid sidan av det är det förstås vanlig mail, IRC och ICQ. Mycket nätverkande helt enkelt.
268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25