webForumDet fria alternativet

Min mail börjar klassas som spam på flera ställen

Datasäkerhet

6 svar · 1 726 visningar · startad av Gardell

Medlem sedan juli 2002688 inlägg
Frågan#1

Hej!

Det här känns värre och värre.. Börjar få mail returnerade från olika ställen, först ut var Live/Hotmail. Nu har det blivit från två ställen till. Får tillbaka det som Returned mail: response error med Access denied. Live/Hotmail säger så här:

Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation problems.

Jag får mycket spam till min mail, runt 25 per dag, men det är ändå mindre än till min gamla som jag bytte från pga just det. Men att min mail nu börjar bli blockad är mycket värre. Hur slipper jag ur det här? :(

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Du beskriver problemet luddigt.

Vaddå "två ställen till"? Vad är "ställen"? Är det två specifika mottagare? Eller två domäner? Eller två olika webmailtjänster?

Dessutom antar jag att det står avsevärt mer i felmeddelandena än vad du redovisar här, eller? I så fall, varför inte visa det?

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Kan vara issues med din nya SMTP. Vem skickar du mail genom idag? Deras server kanske är svartlistad.

Danne V skrev:

Du beskriver problemet luddigt.

Vaddå "två ställen till"? Vad är "ställen"? Är det två specifika mottagare? Eller två domäner? Eller två olika webmailtjänster?

Dessutom antar jag att det står avsevärt mer i felmeddelandena än vad du redovisar här, eller? I så fall, varför inte visa det?

Jo, det blev väl lite så. Trött och dan! :) Två ställen menar jag med två andra specifika mottagare som antagligen inte har alls med varandra att göra. Dessa har jag dock inte fått något specificerat meddelande än att det stått något med spam.

Hela (ett av flera) felmeddelandet (exkl. själva mailet) från Live:

--981378108200903302033558491@smtp5.webbpost.se
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit

The original message was received at Mon, 30 Mar 2009 20:33:56 +0200

----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<xxxxxx@live.se>

----- Transcript of session follows -----
.. while talking to mx1.hotmail.com
>>> >>> MAIL From:<min@mail.se>
<<< 550 SC-001 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation problems. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and support

Content-Type: message/delivery-status

Reporting-MTA: DNS; smtp5.webbpost.se
Arrival-Date: Mon, 30 Mar 2009 20:33:56 +0200

Original-Recipient: RFC822; <xxxxxx@live.se>
Final-Recipient: RFC822; <xxxxxxx@live.se>
Action: failed
Remote-MTA: DNS; mx1.hotmail.com
Last-Attempt-Date: Mon, 30 Mar 2009 20:33:56 +0200

Content-Type: message/rfc822

legis skrev:

Kan vara issues med din nya SMTP. Vem skickar du mail genom idag? Deras server kanske är svartlistad.

Alright. Ny och ny, har väl använt den i ett par år men inte förrens från december som "huvudmail". Det är Binero's server jag använder.

Medlem sedan juni 2000125 inlägg

Kolla http://www.binerodrift.se/?p=466&m=200904. Har du mailat bineros support?

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Snabbsvar (hinner inte mer) och OT:
I felmeddalndet finns din (?) mail adress. Ändra den i inlägget a.s.a.p. annars kommer spambottar att plocka upp den inom typ 50 sekunder....

hawkman skrev:

Kolla http://www.binerodrift.se/?p=466&m=200904. Har du mailat bineros support?

Se där ja! Har inte tänkt alls i de banorna, trodde att det var min egen mail som var blockad.. Men detta borde ju vara lösningen. Tack! :)

Danne V skrev:

Snabbsvar (hinner inte mer) och OT:
I felmeddalndet finns din (?) mail adress. Ändra den i inlägget a.s.a.p. annars kommer spambottar att plocka upp den inom typ 50 sekunder....

Tack! Ja, det är ju helt sant. Det är väl det som är problemet.. Jag hade den låg som en mailto-länk på min hemsida i typ ett par år innan jag gjorde nåt åt det. :bla

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)