Du ska säga till Binero som sedan kräver domänen av nuvarande registrator. Den senare kontaktar då dig och kollar att det är OK. När du bekräftat släpper dom den till Binero.
Kontakta alltså Binero.
5 svar · 755 visningar · startad av MickeA.com
Hej,
Missade att låta Binero ta den här under tiden då man skulle välja vem som skulle förvalta ens .SE domäner.
Nu har jag en domän som ligger som ett "Direct SE" domän hos IIS och jag vill nu överlåta det till mitt Binerokonto, så att dom sköter fakturering osv. framöver.
Men hur gör jag?
Går jag in hos IIS och ska göra ett ägarbyte måste jag ange mitt IIS kundnummer till det konto som ska "ta över" domänen.
Finns dessa konton hos IIS kvar, trots att man valt annan registrar?
Hur gör man?
Du ska säga till Binero som sedan kräver domänen av nuvarande registrator. Den senare kontaktar då dig och kollar att det är OK. När du bekräftat släpper dom den till Binero.
Kontakta alltså Binero.
Aha tack!
1. Gå in på http://domanhanteraren.iis.se
2. Logga in på ditt konto. Saknar du inloggningsuppgifter, gå till adressen https://domanhanteraren.iis.se/start/login och följ instruktionerna.
3. Klicka på “Domäner”
4. Klicka på domännamnet som du vill begära ut en auktoriseringskod för. Observera att det endast är innehavaren av domännamnet som har behörighet att begära en auktoriseringskod i Domänhanteraren.
5. Kopiera och spara koden för att kunna uppge den för din nya registrar. Märk att eventuella kontakter (administrativ, teknisk och/eller avikontakt) kommer att kopplas bort från domännamnet i samband med bytet av registrar. Om du vill ange en administrativ, teknisk och/eller avikontakt efter bytet ber vi dig ta kontakt med din nya registrar.
6. Logga in i vårt kundcenter och gå in under "Beställ" > "Domäntransfer". Där anger du din domän och auktoriseringskod för att påbörja överföringen.
7. Lägg upp domänen under DNS-hanteringen i vårt kundcenter. Du kan även passa på att koppla domänen till ett konto hos oss eller ange önskade DNS-inställningar.
8. När överföringen är klar kan du peka om domänen till oss genom DNS-hanteringen. En årsvis fakturering, för domänen, sker likaså därefter.
Ooops.... sorry... :r
Jag utgick felaktigt från att man gjorde på samma sätt i Sverige som i resten av i-världen. My bad.
Tack Anders.
Hittade dock rätt innan ditt inlägg så domänen är överflyttad och klar.