webForumDet fria alternativet

Idrott Online

Webbhotell & domäner

8 svar · 1 324 visningar · startad av rust

Medlem sedan dec. 200310 inlägg
Frågan#1

Nagon som har erfarenhet av denna plattform och kan berätta lite om vad som är bra/daligt?

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Det drygaste jag upplever är att själva administrationsgränssnittet i princip enbart fungerar i Internet Explorer. När man sitter på Mac så blir det ganska besvärligt när man måste köra IE i en virtuell miljö med Windows bara för att redigera hemsidan.

Medlem sedan maj 20011 826 inlägg

Gein skrev:

Det drygaste jag upplever är att själva administrationsgränssnittet i princip enbart fungerar i Internet Explorer. När man sitter på Mac så blir det ganska besvärligt när man måste köra IE i en virtuell miljö med Windows bara för att redigera hemsidan.

Hm, jag måste erkänna att jag inte är så hemme på IdrottOnline. De har väl nyss bytt från Klubben Online till Idrott Online. På Klubben Online var jag också väldigt irriterad på detta, det gick inte att redigera med Firefox ens, utan man behövde IE.

Är det fortfarande lika med Idrott Online, även fast de bytt system?

erciz skrev:

Hm, jag måste erkänna att jag inte är så hemme på IdrottOnline. De har väl nyss bytt från Klubben Online till Idrott Online. På Klubben Online var jag också väldigt irriterad på detta, det gick inte att redigera med Firefox ens, utan man behövde IE.

Är det fortfarande lika med Idrott Online, även fast de bytt system?

Jag tror att Klubben Online kommer att övergå till Idrott Online som är deras nya tjänst.

Det verkar dock som att de har uppdaterat baksidan. EpiServer CMS5 är det nu, minns inte vilken version det var innan men vid en snabb anblick verkar det nu gå att redigera sidorna i Opera.

Medlem sedan dec. 200310 inlägg

Precis som ni säger är Idrott Online den ny platformen, som kommer ta över efter Klubben Online. Vet ej vilken version av EpiServer det är som körs, men läst att den ska sakna nagra funktioner gämfört med den "riktiga" versionen.

Nagon som provat att bygga in egna lösningar? Vad finns det för möjligheter att hämta information via RSS eller Web-Services för att visa pa sidan? Full flexibilitet när det gäller designen av sidan?

rust skrev:

Precis som ni säger är Idrott Online den ny platformen, som kommer ta över efter Klubben Online. Vet ej vilken version av EpiServer det är som körs, men läst att den ska sakna nagra funktioner gämfört med den "riktiga" versionen.

Nagon som provat att bygga in egna lösningar? Vad finns det för möjligheter att hämta information via RSS eller Web-Services för att visa pa sidan? Full flexibilitet när det gäller designen av sidan?

Nej, jag kan inte svara på någon av de frågorna. Men jag antar att du får bäst svar om du kontaktar IdrottOnline direkt istället?

Medlem sedan dec. 20041 043 inlägg

Deras support är helt värdelös.
La ett enkelt ärende dit i september, har inte fått återkoppling ännu.

Har kört Idrott Online sedan september, det känns lite segt att jobba i.
Image Vault har strulat vid ett flertal tillfällen.

Annars är jag ganska nöjd med den senaste uppdateringen av admin, känns helt klart snabbare efter den kom.

Medlem sedan maj 20011 826 inlägg

Jag måste spy lite galla över detta system nu igen. Jag försöker publicera en nyhetsartikel med en länk i. Men det är ruskigt svårt att få till en länk i löptexten. Det verkar inte ens gå. Jag tycker att systemet är sorgligt dåligt.

Då och då läser jag på http://www.idg.se om EpiServer, att det är så bra och så stort i Sverige. Men jag är uppriktigt förvånad. Är det verkligen samma EpiServer som idg.se skriver om som används på Idrott Online? Det fungerar ju bedrövligt dåligt och Redigeringsläget är riktigt förvirrande. Används verkligen detta system av företag också? Hur kan det komma sig att det inte finns nåt bättre som kan ersätta det?

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

Det enda vi använder Idrott Online till är LOK-stödsansökan och jag blir lika förvirrad varje gång det ska göras.
Tycker att det är rörigt och svårt att hitta den information jag behöver.

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)