Har nu haft bredband2 några månader och måste säga att den är det största skitföretag i branschen, hade tidigare Labs2 men efter diverse affärer som man kunnat ta del av i pressen så verkar detta bolag gått in i Bredband2.
Oduglig support eller i mitt fall ingen alls, skickade första mailet till dem första gången
28 december, efter ytterligare två påminnelser så fick jag till sist ett standardsvar ifrån deras support den 21 januari, skickade ett svar på hans frågor och väntar fortfarande på svar.
Har även provat att kontakta deras faktura avdelning, första gången den 9 januari och där har jag fortfarande inte fått något svar, då jag hade fått en påminnelse som var felaktigt och provade att ringa dem och fick till svar att jag skulle maila dem istället då de vid tillfället var överbelastade. Det tragiska i historien är att både Bredband2 samt Payex skickade ut underlag om att de vid byte av system skulle fakturera för 2 månader.
Har tidigare haft kontakt med Payex och detta företag måste drivas ifrån någon sluten psykiatrisk avdelning i Visby.
Så mitt råd är att passa er för dem och välja någon annan leverantör.
Efter dom tagit över alla Adamo kunder så har dom överbokat sitt redan överbokade nät extremt. Så både dålig hastighet, avbrott, packet loss förekomer rätt mycket.
Då runt Växjö, Jönköping alla fall med egen erfarenhet och säkerligen på andra ställen i Sverige med.
Även deras support blivit omöjligt att komma fram till.
Men största orsaken till alla extra problem är i grunden att dom tagit över alla kunder från Adamo.
Fast jag ska inte klaga då vi fått flertal kunder som bytt från Bredband2 till oss pga deras problem.
263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25