webForumDet fria alternativet

Adminkonto till wordpress-installation

Webbutveckling

3 svar · 352 visningar · startad av Blårand

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg
Frågan#1

Hejsan!

Databasen för min wordpressblogg havererade, och jag bad webbhotellet om en restore.

De lade upp en restore på databasen, men det blev inte riktigt bra. Man fick köra repair på x antal tabeller innan det fungerade ok. När jag nu ska logga in på bloggen med mitt admin-id, så saknar kontot administratörsrättigheter.
Jag kan bara läsa och titta runt, och har inga som helst rättigheter.

Har gått in i databasen och skapat upp nya värden för en nya administratör, men detta slår inte igenom. Har även bytt lösenord på mitt ordinarie konto för att se om det ställde allt i ordning, men utan resultat.

Hur gör jag för att skapa ett nytt administratörskonto till min blogg?
Någon som har ett bra förslag?

Har varit i kontakt med webhotellet, och tyvärr verkar det som att de enbart har backup tre dagar bakåt i tiden, vilket inte hjälper mig i detta fall.

Tacksam för svar!

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Skapa ytterligare en installation av WordPress. Kopiera sedan användartabellen till den befintliga installationen.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Blårand skrev:

Har varit i kontakt med webhotellet, och tyvärr verkar det som att de enbart har backup tre dagar bakåt i tiden, vilket inte hjälper mig i detta fall.

Bytt webbhotell.

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Man ska inte slänga in filer hur som helst egentligen, men följande har hjälpt mig tidigare:

http://www.village-idiot.org/archives/2007/05/22/wp-emergency-password-recovery/

Alternativt om du har tillgång till phpmyadmin, så kan du ändra direkt i databasen.

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)