webForumDet fria alternativet

Journummer till Crystone?

Webbhotell & domäner

6 svar · 819 visningar · startad av dude

Medlem sedan aug. 2002386 inlägg
Frågan#1

Hej!
Någon som har ett journummer till Crystone, eller nummer till någon som jobbar där?

Databasen är nere igen, vilket är 7:de gången sedan september. Detta är oerhört kostsamt för oss och jag måste få tag på dem... Databasen måste upp, söndagskvällar är den tidpunkt i veckan som vi får absolut flest bokningar. Och för tillfället kan ingen boka sig, katastrof. Crystone har lovat oss att det ska vara löst med felen ett antal gånger nu, men ändå är det fel igen!

Så har ni något nummer så skriv det här så jag kan få tag på dem!

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Journummer? Crystone har ju knappt en vanligt kundtjänst värd namnet.

Medlem sedan aug. 2002386 inlägg

Stämmer bra det! Sjukt dåligt detta!!! Kommer byta webhotell såfort jag bara kan... men tillsvidare måste jag få tag på dem!!!

Längst ner här står det att de finnes ett journummer: http://www.crystone.se/om-crystone/kontaktinformation.aspx

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

dude skrev:

Databasen är nere igen, vilket är 7:de gången sedan september. Detta är oerhört kostsamt för oss och jag måste få tag på dem... Databasen måste upp, söndagskvällar är den tidpunkt i veckan som vi får absolut flest bokningar.

Söndagkvällar? Gjorde jag fel som gick till jobbet idag? ;)

crystone.se skrev:

För kunder med jouravtal finns alltid tekniker redo att besvara frågor dygnet runt, året runt, på ett särskilt jourtelefonnummer. Kontakta din säljkontakt eller vår kundtjänst för mer information om våra jouravtal.

Så, har ni jouravtal så står nog numret i avtalet. :)

Medlem sedan mars 20032 667 inlägg

Dryden skrev:

Crystone har ju knappt en vanligt kundtjänst värd namnet.

Det verkar för övrigt inga webbhotell ha längre. (n)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

K@llen skrev:

Det verkar för övrigt inga webbhotell ha längre. (n)

En sanning med modifikation. Av de webbhotell jag beblandat mig med under den senaste tiden (cirka ett år tillbaka) så står sig Binero klart bäst, med svarstider på under ett halvt dygn i nästan alla fall. Sämst är TheLand (från Östersund faktiskt) som tog en femdagarspåminnelse plus ytterligare tre dagar (åtta totalt) på sig att svara på första mailet och sedan ytterligare ett par dagar för andra mailet.

Crystone landar också bland de som i mina erfarenheter är sunkigast support.

Medlem sedan okt. 200831 inlägg

Det finns alltid 2 typer av jour ärenden, ena är om du har dedikerad server / colocation och felet ligger hos dig. Då är det självklart att du som kund får betala för ha tillgång till jour tjänst.

Men sedan finns det dom fallen som det är företagets fel, då på shared hosting eller övriga fel hos leverantören.

Där bör det finnas ett jour som man kan göra sådana felanmällningar till, för är ju deras ansvar då.

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)