Om du letar gratistjänster är mitt spontana svar nej. Om du inte redan sett den så kan jag tipsa om http://googleanalyticsguide.sureshchowhan.com/ - finns en del intressanta tips.
Annars måste man nog betala och antagligen ganska ordentligt. Jag använder mig mycket av Omniture, främst SiteCatalyst, i jobbet - ett extremt kraftfullt verktyg men jag tror det är extremt svårt att räkna hem på "mindre" sajter tyvärr :l Men d skadar ju inte att kolla vad de har för varianter :)
Men du borde komma ganska långt med t ex fallout-/pageflow-rapporter och framförallt A/B-tester t ex?
Hej,
Jag skulle behöva en statistiktjänst där jag kan se för varje unik besökare hur den har rört sig på sidan. Eftersom jag har ett färre antal besökre och varor med större värde skulle det vara intressant att göra en mer "kvalitativ approach". I stort sett skulle jag vilja ha upp en lista för med alla dagar. Om man klickade på dagarna skulle man komma till alla besökare den dagen. Om man klickade på en besökare skulle man se alla sidor denne var inne på (ink. query strings) och i vilken ordning. Jag antar att man kan lösa detta med cookies i footer och att man inte varje steg får skriva till en databas.
Finns det någon tjänst som ger statistik som detta? Använder Google Analytics och Awstats idag, men har inte hittat något som sparar ner på unik besökare.
Mvh Erik