webForumDet fria alternativet

Skäggfråga. Var hittar jag Sensor-blad?

Småprat

16 svar · 1 425 visningar · startad av Danne V

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg
Frågan#1

När jag började raka mig (våtrakning) fanns det lite att välja på. Gillette, Schick, Wilkinson Sword m.fl. märken mer eller mindre överallt. Men för 10-15 år sen lyckades Gillette putta ut dom andra från hyllorna. Sen dess kör dom med det där systemet att dom lanserar nya rakhyvelsmodeller och tvingar en att köpa dom eftersom dom slutar tillverka/sälja blad till äldre modeller. Det där retar mig.

Vet nån om det finns BRA blad till Gillette Sensor att köpa nånstans på webben? Dvs inte kinesiskt skit som river sönder huden...

(Är detta fel forum får väl nån moderator raka in inlägget nån annan stans)

Medlem sedan dec. 2002387 inlägg

Prisjakt har en ny kategori - Rakblad
Sensor Excel 10-pack
Sensor Excel 5-pack

dea skrev:

Prisjakt har en ny kategori - Rakblad
Sensor Excel 10-pack
Sensor Excel 5-pack

Haha... svårare var det inte alltså. Tusen tack! Gamle Claes kan man lita på... :bire

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Jag kan fortfarande bli lack på Gilette för att jag inte fick någon hyvel på min 18-årsdag. Alla andra fick ju det. :( Så jag har inte rakat mig sen dess, nu ser jag förjävlig ut.

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Danne V skrev:

Sen dess kör dom med det där systemet att dom lanserar nya rakhyvelsmodeller och tvingar en att köpa dom eftersom dom slutar tillverka/sälja blad till äldre modeller. Det där retar mig.

Ja, man börjar ju undra hur många blad det egentligen går att fästa på ett skaft. Jag menar, att forska kring hur man drar en vass plåtbit på huden mest effektivt borde väl gå hyfsat snabbt?

Först var det tre, sedan fyra, fem och snart blir det väl ett sådant hära med utbytbara blad som kostar 75 kronor styck.

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Varför hålla på och fjolla sig med speciallösningar som Sensor Excel och Mach3? Köp en traditionell dubbelbladshyvel och en uppsättning dubbelblad (svenska Gillette Platinum-blad brukar rekommenderas). Lägg ner lite pengar på en rakborste, raktvål/rakkräm och after shave så kommer ni att se fram emot våtrakningen varje morgon.

Varför hålla på och fjolla sig med rakning över huvud taget? Anlägg skepparkrans för bövelen!

Pace skrev:

Varför hålla på och fjolla sig med rakning över huvud taget? Anlägg skepparkrans för bövelen!

Uhm, ska du ha skepparkrans måste du ju ändå raka dig. :p

Vem fan har ens pratat om att raka ansiktet.....

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Pace skrev:

Ja, man börjar ju undra hur många blad det egentligen går att fästa på ett skaft. Jag menar, att forska kring hur man drar en vass plåtbit på huden mest effektivt borde väl gå hyfsat snabbt?

Ungefär lika länge som det går att forska kring nya schampoformulas, maskindiskmedel, hudkrämer, bindor och blöjor.

Det är nästan beundransvärt vilken intressant frågeställning man kan leka med om man frågar sig vem som är mest efterbliven; reklammarknaden eller konsumenten.

silfver skrev:

Uhm, ska du ha skepparkrans måste du ju ändå raka dig. :p

Nej, du rycker såklart de stråna längs med roten med en pincett. Så gör alltid jag.

Pace skrev:

Nej, du rycker såklart de stråna längs med roten med en pincett. Så gör alltid jag.

Härreguuuud va fjolligt.
Jag använder antingen en sliprondell eller bränner bort skiten med skärbrännare.

Medlem sedan aug. 2004903 inlägg

pffft.... du ska satsa på rakkniv!

http://www.gents.se/products/edwin-jagger-rakkniv.htm

Danne V skrev:

Härreguuuud va fjolligt.
Jag använder antingen en sliprondell eller bränner bort skiten med skärbrännare.

Min pappa är starkare än din pappa.

Tråden flyttad från Marknadsföring. Varför la du den där? :p
Eftersom du efterfrågade webbshop så flyttade jag den till Internet & Webbtjänster.

Vill också passa på att be er hålla er till ämnet. Tramsa gör vi i cafét.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Förstår inte problemet, bara att gå till en barberare!

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

OveRRidE skrev:

Det är nästan beundransvärt vilken intressant frågeställning man kan leka med om man frågar sig vem som är mest efterbliven; reklammarknaden eller konsumenten.

Konsumenten. Skulle alla ge fan i att köpa sådan här mygelprodukter skulle det inte gå att sälja heller. Jag såg en gång en liknande tråd och då hade någon köpt en rätt dyr hyvel, men där var det vanliga blad tror jag, eller så är det samma blad de kör med hela tiden så man slipper oroa sig för att det inte ska gå att få tag på blad till sin nya hyvel.

Men där berörde vi nyckelordet i detta. Priset. Jag tycker att sådana här produkter som Gillete och deras tusen rakhyvelmodeller, det ska vara riktigt svinbilligt slit-och-släng, annars är det ingen vits.

Själv köpte jag en rätt skaplig rakapparat för 16 år sedan ungefär. Den har funkat klockrent, har aldrig köpt nya skär, bara underhållit den lite granna.

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)