Jag vet att frågan ställts om och om igen... och jag har läst massor av trådar utan att hitta något bra svar.
Jag funderar på att sätta upp ett Joomla/Virtuemart eller Wordpress/e-Commerce på eget hotell (Binero) och sälja videotutorials och ta betalt via Paypal.
Jag skulle vilja ha lite tips från folk som säljer nedladdningsbara filer i webbshoppar hur ni gör, har ni filerna på ert webbhotell eller hyr ni plats för filerna någonstans, eller är det tillräkligt säkert att ha filerna på sitt webbhotell?
I början lär det vara på hobbybasis med 20-40 produkter, jag tänkte packa ihop exempelfiler och videofiler som zip-filer för enkellhetsskull.
Tack pedda, Virtuemart(Joomla) och e-Commerce(Wordpress) har också det... men det är mer det praktiska kring lagringen av filer jag undrar över hur andra gör.
Har ni/dom filerna på det egna hotellet eller hyr ni in er på något ställe för själva lagringen av filerna?
Det finns ett företag som har stöd för detta, tror man kan köpa till filstödet för 50 kr per månad, sen är själva butiken gratis! De heter 123ehandel.se. Jag har en shop där, men har inte bestämt vad jag ska sälja riktigt, just nu är det bara bärsjalar för bebisar, men jag syr en del, så det kommer nog mer med tiden! ;) jag har XXX