webForumDet fria alternativet

Ny fast telefoni + bredband

Bredband & telefoni

1 svar · 460 visningar · startad av kaj

Medlem sedan aug. 2004282 inlägg
Frågan#1

Tjena

Jag har flyttat till vad som verkar som nån slags ghetto och måste skaffa nytt adsl-bredband. Min tidigare leverantör kunde inte leverera till adressen eftersom det krävs en fast telefon.

Hitta en billig och bra leverantör är en jäkla djungel som jag inte är insatt i så jag skulle uppskatta lite hjälp. Jag har sökt men hittar ingen särskilt ny information.

Tanken är att hitta ett paket med telefon+adsl för att få ner kostnaderna, eller ta fast telefon från tele2 eller Universal telecom, då dom verkar vara billigast på det området hittills. Då återstår bara att hitta en bredbandsleverantör.

Tele2 kan leverera 8, universal 0,5mbit adsl. Jag hade en förhopping på uppåt 20-24

Kan ni ge mig några tips? Telias 18 månader och ockervilkor känns dumt.

Tack
//kaj

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jag hade Universal Telecoms 8mbit via adsl när jag bodde i Jönköping och det var den bästa isp jag haft. Stadiga höga hastigheter och inte ett avbrott på tre år. (y)
Då hade jag 1300 meter kabelvägen till telestation och UvTC gissade att jag skulle få runt 20 om jag nappat på deras 28mbit, något jag aldrig gjorde då flytten kom emellan.

Du har inget alternativ via kabel-tv?

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)