webForumDet fria alternativet

Firefox 3 Guinness World Record

Webbutveckling

27 svar · 2 140 visningar · startad av UrMe · sida 2 av 2

Frågan, av UrMe

Firefox 3 ska försöka slå världsrekord i mest nerladdad programvara under 24 timmar. <http://www.spreadfirefox.com/en-US/worldrecord/> Sounds like a good deal, right? All you have to do is get Firefox 3 during Download Day to help set the record for most software downloads in 24 hours - it’s that easy. We're not asking you to swallow a sword or to balance 30 spoons on your face, although that

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Glöm sedan inte att testa alla nya funktioner så att det känns bekvämt!
Dagens ComputerSweden har ett ett helt uppslag sid 16-17 om Eldräven.
Läs och tipsa alla bekanta om nedladdning säger Lasp

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Här finns lite tips:
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/tips/

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Tengblad skrev:

Det funkade till en börjar så nog starta det som utsatt. Sen gick det utför ett tag. Det tog 6tim efter starten innan jag fick ner det. Flera har fått ner felaktiga versioner från mozilla. Likadant var det när 2:an släpptes. Bryr mig inte att jag fick vänta, det är snarare principen.

Hehe, låter nästan som att mozilla skulle ha någon skyldighet mot dig att släppa ett program.

Det är synd att det strulade med sidan och versioner i början, men de var snabba ut med information om detta.

Jag tycker det är helt otroligt att programmet blivit nerladdat nästan fem miljoner gånger.

Om någon minut har fem miljoner gränsen nåtts.

Passerad.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Okkido skrev:

Om någon minut har fem miljoner gränsen nåtts.

Om någon minut har sexmiljonersgränsen nåtts.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Nån som vet antal timmar kvar? Om det är någon.

kl 19 svensk tid tror jag.

Are you ready to make history? Are you ready to set a World Record? Today is Download Day. To become part of the official Guinness World Record you must download Firefox 3 by 17:00 UTC on June 18, 2008, or roughly 24 hours from now.

Inkom 19:36 igår så ta chansen att vara med i rekordjakten :e

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Okkido skrev:

Hehe, låter nästan som att mozilla skulle ha någon skyldighet mot dig att släppa ett program.

Det är synd att det strulade med sidan och versioner i början, men de var snabba ut med information om detta.

Nej men när 1.5 miljoner har "anmält" sig för att delta så borde man vara bättre förberedda. Det är väl tyvärr lite så att det blir några för många kockar med open source ibland.

Snabba ut med information? Du menar på sidorna som inte gick att komma åt :e

Visst är det kalas att dom fick ordning på det och jag om någon är glad för det, helt underbart att läsare som Firefox kan slå Mikromjuk på fingrarna.

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)