Herregud, det där ser ut att vara värsta bedrägerikuppen. Om det är så att man måste betala för att uppsägningen skall börja gälla samma månad hade jag polisanmält dem.
Är det däremot så att man slipper uppsägningstiden på 2-3 månader så har man iaf ett val. Antingen betala 600 rakt av, eller betala de extra månaderna, vad som nu blir billigast.
Ring dem och fråga, det där skulle jag vilja veta :)
Vad är det egentligen med internetleverantörer och deras jävla avtal? Typ propsar på 12 månaders bindningstid, eller så lägger de en svindyr "startkostnad" på en. Hur mycket jobb kan det vara egentligen? Såvitt jag vet så finns väl redan "infrastrukturen" när man skaffar t.ex ADSL, då det går över befintliga telefonlinjer?
Ett tips är att inte lämna ut och adress på publika forum som du gör ovan. Då har man även ditt personnummer och vill någon jävlas för något av dina inlägg blir det mycket lättare ^^
Ontopic. Att företagen har förlegade startavgifter håller jag med om. Men i de fall där de erbjuder modem för ex adsl är det förståligt. Att de sedan har uppsägningstid tycker jag är värre. Lite som att de inte litar på sin egna tjänst. Det är ju inte så att de måste ut och ragga en ny hyresgäst för att täcka deras kostnad!
Ett tips är att inte lämna ut och adress på publika forum som du gör ovan. Då har man även ditt personnummer och vill någon jävlas för något av dina inlägg blir det mycket lättare ^^
Ja borde man väl inte kanske men ett namn och en gammal adress som jag flyttat ifrån (den adressen jag sagt upp bredbandet på) kan jag leva med; )
Vill någon mig något ont hittar dem säkert mig ändå hehe.
Det verkar ytterst märkligt att Bredbandsbolaget skulle ha missat en sådan grej. Kolla så det inte står typ "Moms tillkommer på samtliga priser" eller liknande längst ner. Gör det inte det har de gjort fel men vad det innebär vet jag inte.
Ring dem, de har väl öppet till kl 22 på kundtjänst. Stämmer det skall jag hänvisa till detta som orsak till att jag säger upp mitt abb inför min flytt.. :)
Min faktura börjar på 36501-XXXXXXXXXXXXX detta sa dem var ett företagsabbonemang, och hon kunde inte kolla det där (har inget företag), men tog mina uppgifter och skulle återkomma imorgon eller på måndag.
260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e