Jag vill dela med mig av mina tråkiga erfarenheter av Uniweb.se eller Unisite som de också kallar sig. De är ett norskt företag i grund och botten och den norska sidan verkar hyfsade, däremot är man svensk kund som jag och anlitar Uniwebs webbhotell så hamnar man på deras svenska server som driftas av en svensk person. Jag har aldrig under mina år på internet varit med om sämre service och med en mer krångelfylld tillvaro på ett webbhotell. De är lite dyrare än andra men hävdar att de levererar kvalité, rena skämtet!!! :q
Servicen är helt obefintlig och när man påpekar att deras server krashar varje kväll (eller går fruktansvärt långsamt) så skyller de bara på andra användare som ligger på samma server och att det är deras fel. Inte heller kan de flytta till annan server då de bara har en. Under de tre veckorna jag hade min sida hos dem så krashade deras server i princip varje kväll efter de gått hem. Då kunde ingen kontaktas och man fick vänta tills nästa dag när de sparkade igång sin server igen. Riktigt uselt!! x(
Under dessa veckor tappade jag all min bra ranking hos google eftersom då google kröp min sida fanns den ju inte där. Nu kör jag sajten på one.com och det har fungerat utan minsta incident under flera månader :)