webForumDet fria alternativet

Intressant om Binero

Webbhotell & domäner

336 svar · 31 413 visningar · startad av Bire · sida 3 av 17

Frågan, av Bire

<http://www.binero.se/blogg/>

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 2004903 inlägg

Deras system har ibland problem med yahoo, gmail och hotmail verkar det som. Om du fått en ticket kan du kontrollera om du fått svar på deras sida... eller så ringer du dem.

Medlem sedan sep. 20011 914 inlägg

Jodå, jag har fått en ticket. Fick även ett svar efter 14timmar där de nämner att de skickar vidare frågan till ansvarig person, det var fyra dagar sen. Eftersom det inte är jätteviktigt, så låter jag det gå genom eposten.

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1988818.ab

Rätt snyggt gjort.

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

"Drabbades" står det, jag drabbas fortfarande... Kan inte läsa e-post eller kolla på någon av mina hemsidor.

Servern von Anka har spökat tidigare.

Kanske borde ha tänkt på att byta ut den tidigare också?

Jo, jag ligger också på vonAnka. Efter att den har slängts ut borde den dränkas i bensin och antändas. Allt borde filmas och läggas ut på Youtube. Jag skulle kunna meditera till en brinnande vonAnka...

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Kul. Jag bytte från Crystone av just den här anledningen och så hamnar man på vonanka. Värdelöst.

Seriöst, Anders - skit i vänligheten för en stund och gör en Office Space med vonAnka.

Viral marketing, typ.

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

Det ska jag göra ;)
Gamla servern är nu ett minne blott, efter att DELL har bytt ut hårdvaran 2ggr...
VonAnka är nu virtualiserad och ska inte kunna ställa till samma besvär igen.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Dino skrev:

Jodå, jag har fått en ticket. Fick även ett svar efter 14timmar där de nämner att de skickar vidare frågan till ansvarig person, det var fyra dagar sen. Eftersom det inte är jätteviktigt, så låter jag det gå genom eposten.

Detta är tyvärr en av de få nackdelar jag upplevt också. Har man en gång fått svar och uppdaterar med ytterligare frågor så kan det ta väldigt lång tid innan någon reagerar och svarar igen. Kanske något som behöver uppdateras så att supporten uppmärksammas på samma sätt som vid en ny fråga?

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

aleborg skrev:

Gamla servern är nu ett minne blott, efter att DELL har bytt ut hårdvaran 2ggr...
VonAnka är nu virtualiserad och ska inte kunna ställa till samma besvär igen.

(y)

Medlem sedan mars 200846 inlägg

binero.se satsar på att gå om loopia som sveriges ledande hotell/'dom-reggar-ställe"

...och då var det dags igen, eller? Två domäner, båda låg på den gamla vonanka-servern, dog just för en minut sedan.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Dryden skrev:

...och då var det dags igen, eller? Två domäner, båda låg på den gamla vonanka-servern, dog just för en minut sedan.

Jopp, en av mina kunder ligger också där, han kontakta just mig om desamma :l

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Har ni påtalat vonanka-problemet för Binero?

LeonL skrev:

Har ni påtalat vonanka-problemet för Binero?

Jag mailade dem för en kvart sedan via min reserv(g)mail.

Intressant, det var det här fenomenet som gjorde att jag bytte från Crystone i december. Ska man behöva flytta på sig igen innan ett kvartal ens är passerat till fullo?

Medlem sedan mars 20041 505 inlägg

Den där ank-servern måste ha en förbannelse över sig eller något.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Har en kund på vonanka. Men här fungerar det? Uppe igen?

Okkido skrev:

Har en kund på vonanka. Men här fungerar det? Uppe igen?

Yes, den är uppe igen och jag fick just svar från Aleborg själv.

ber om ursäkt för detta.
Jag satt inatt med VonAnka för att få upp den igen. Tyvärr så är det 3 kunder på servern som orsakar samtliga problem och vårt mål är att flytta dem idag. Dessa tre kunder drar så mycket resurser så att servern klarar sig inte ens med 4 CPU:er och 4GB ram.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

finns ju sett att begränsa sådant per kund..

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

En av de riktigt stora fördelarna med Binero är just Anders ärlighet och vilja att få allt att fungera.
Det gör att jag tror att Binero kan bli rätt för många. Man måste inte misstro allt bara för att några missbrukar eller inte har koll på följderna.
Bra jobbat Binero!

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)