webForumDet fria alternativet

Mobilnummer, hur veta vilken leverantör?

Webbhotell & domäner

13 svar · 2 963 visningar · startad av mibbe

Medlem sedan mars 2000402 inlägg
Frågan#1

Hej!

Finns det någonr websida där man kan kolla upp vad ett visst nummer har för leverantör?

Medlem sedan juli 2001220 inlägg

Förr så kunde man ju se det på nummerier. Men med porteringar hit och dit är ju inte det längre möjligt. Så har svårt att tro att det finns någon sida som kan hjälpa dig.

Om syftet är att du vill veta vad du betalar till ett speciellt nummer är det nog bäst att ringa din operatör. De kan svara på det! Har för mig att det är just det som Telia rekommenderar.

Hej!

Bakgrunden är tyvärr inte den du nämner utan att jag i söndags när jag var sjuk sökte på mitt eget namn på https://www.hitta.se för att se hur många som fanns i Stockholm. Helt plötsligt ser jag mig stå på ett nummer som jag absolut inte har. Men det står mitt namn och min arbetsgivare på numret. Frågar arbetsgivaren och de har inte en susning i världen vad det är för nummer.

Så hur gå vidare? :l

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Ringa numret?

Medlem sedan maj 2007147 inlägg

Eller gör som Funken skrev:
Om syftet är att du vill veta vad du betalar till ett speciellt nummer är det nog bäst att ringa din operatör. De kan svara på det! Har för mig att det är just det som Telia rekommenderar.

Ring och säg att du vill veta för att veta vad det kostar. Sedan kan du ringa den operatören och påpeka felet

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Sök på wF Frågan var uppe för några månader sedan. Det finns ett ställe man kan regga sig och få svar.

Har redan gjort det. Kom inte fram.

Gein skrev:

Ringa numret?

Något tips om vad jag ska söka på då?

Lasp skrev:

Sök på wF Frågan var uppe för några månader sedan. Det finns ett ställe man kan regga sig och få svar.

Medlem sedan okt. 2000149 inlägg
Medlem sedan juli 2001220 inlägg

Har du kollat så att det inte bara är hitta.se som har fel info. Vad säger eniro? Kan ju vara värt ringa hitta.se och påpeka det felet så kan de ju svara på om de är information från operatören eller egen information som är infört.

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

www.snpac.se kan du se vilken operatör numret tillhör.

Funken: Har kollat med Eniro också, samma uppgifter där.

Carl_x: Testar ditt förslag, har bett om inloggning där.

Tack :)

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

mibbe skrev:

Carl_x: Testar ditt förslag, har bett om inloggning där.

Om du inte får inloggning; skicka numret till mig i ett PM så kan jag kolla.

carl_x: Det funkade formidabelt, tackar :birp

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)