Hej till samtliga medlemmar! jag är ny på sidan och detta är mitt första inlägg.
Jag är i behov av lite hjälp med att välja en bra webhotell. Har nyligen startat ett litet företag med inriktning på dator, hårdvara och it-komp. Mina kunskaper inom webdesign/programering är begränsad, därför har jag varit ute efter en webhotell som kan erbjuda nån typ av integrerad sitebuilder program som kan underlätta för mig att publicera min hemsida.
Förra veckan köpte jag ett bussinesspaket av Crystone som lika fort visade sig och vara ett stort misstag. Jobbig kontrollpanel och helt värdelös sitebuilder program som inte går och ändra språk och valutaformer på, dessutom enorma begränsningar gällande det som krävs för ett webshopp. Men min reaktion på crystones oduglighet baserar mest på deras sk, support. Jag tror ärligt, att det sitter några säljare som har mindre kunskaper i webprogramering än vad jag själv har som dessutom är mycket otrevliga från första " hej och välkommen til crystone "
Deras marknadsföring på " 30 dagars garanti, annars pengarna tillbaka " verkar också vara ett skämt. trots att jag har varit kund i mindre än en vecka, kommer de med en massa ursäkter om vad som kan gälla, så de får återkomma. Nog om detta bluffverksamhet.
Jag har läst olika trådar på detta och andra forum och gjort en del efterforskningar om vilken webhotell skulle passa bäst för mina behov, och hittlis lutar jag mer åt Aleborg eller Binero som de numera heter. Har tidigare haft liknande tjänst från yahoo, som var snyggt och enkelt att använda utan att ha kunskaper för webprogramering och webshoppen var uppe och fungerade som det skulle. däremot obefintlig support och dyrt.
Jag är tacksam om jag kunde få lite tips om en bra webhotell som tillåter enkel uppbyggnad av en webshopp med allt av vad som krävs till en sådan verksamhet.
Då du jobbar med datorer förutsätter jag att du har en hyfsad teknisk färdighet. Om så är fallet finns det gott om lösningar du kan använda dig av för att bygga upp en snygg och funktionsrik hemsida utan att kunna speciellt mycket om tekniken bakom. Du kan använda cms-system om du kan hantera en hemsidebyggare
Jag rekommenderart att du kollar in något poplärt cms som du tycker verkar enkelt och bygger din hemsida via det. Då är du inte lika begränsad till någon "hemsidebyggare", och kan enkalare flytta din hemsida till ett annat webbhotell och ändå fortsätta utveckla som vanligt.
På tal om Crystoneproblemen så har Binero/Aleborg inga bindningstider, och dessutom återbetalning av resterande tid om man skulle lämna dom, man får testa allt utom sin (nyköpta) domän i ett par veckor innan man betalar fakturan om man vill. Så menar jag att fler företag än webhotell skulle fungera. Dessutom har dom idag nästan dubblat sin tillåtna trafik på sina paket.. 25GB/mån för lilla paketet och 50GB/mån för stora paketet numer..
På tal om någon form av sitebuilder finns det ju en uppsjö av mer eller mindre system för att publicera sin sajt. Jag tror nog de flesta webbhotell idag har allt ifrån olika sorters CMS-system till bloggverktyg. Även webbshopar finns "färdiga" i deras repertoar idag av olika slag. Erfarenhetsmässigt skulle jag nog vilja påstå att dom flesta av dom här lösningarna finns hos hotell som erbjuder PHP-lösningar. Men maila o fråga.. Det kostar bara lite av din tid. Får du inget svar vet du ju dessutom att du inte får svar på supporten oxo.
Tack så vänligt för svaren!
Funken: min tekniska färdighet inom hårdvara är väl hyfsat. Har tidigare funderat på oscommerce också, men att integrera det via crystones kontrollpanel är ett kapitel för sig själv. Men ditt förslag låter som en bra lösning dock.
Fourt: Du har rätt ang, aleborg/binero. De var t o m hjälpsamma och trevliga i bemötandet.
Vill poängtera att jag inte försöker och få aleborg/binero att framstå som det självklara valet för de som läser i detta forum. Däremot vill jag poängtera för de som funderar på ett konto hos crystone att tänka till riktigt noga. Det finns inget sammanhang, samarbete hos deras personal. Cheferna är sjuka 7dagar i veckan och om du inte är nöjd, får du svaret som låter ungefär som " du stannar och betalar, or else och någon hjälp för din tjänst ska du inte räkna med " de har inte ens kunnat koppla mitt domännamn ( som är beställt hos de, ej överflyttat ) till mitt konto ännu, trots påtryckningar.
Kan inte säga mig ha stor erfarenhet av att provat runt mycket bland olika siter och verktyg (inga som är aktuella idag i alla fall) men kan reckommendera (precis som Funken gjort) "Joomla".
Den är bökig innan man kommer in i den, men har man lärt sig tänket så. Blev dock jättenöjd över den shoppingcart jag lade in i "Joomla" vid namn "VirtueMart". Helt mitt tänk i uppläg vilket gjorde det enkelt att jobba i. Båda är gratis, men det märks inte med tanke på hur mycket man får. Enda nackdelen med dessa 2 är att det är så mycket finesser så jag har inte hunnit sätta mig in i allt.
ytterligare en fördel är att det finns mängder med finneser till "Joomla", från grafiskt utseende till som sagt var kompliserade extrafunktioner så som ShoppingCartsystem. Däremmelan finns chatfunktioener och allt du kan tänka dig.
Ang. webhotell så känner jag bara till 2 st. Fsdata vars support och serverteknik (i alla fall förut då jag hade dom) var mycket bra. Hör att det fortfarande ska vara mycket bra. Deras gränsnitt för att styra sin sida är mycket bra och enkelt att jobba i.
Nu ligger jag på ScorpionData. Litet, billigt och kanske lite segare hotell. Dock är servicen från killarna som sköter det mycket snabb. Har haft lite längre diskusioner med dom ang. attachment i formulär, vilket vi inte helt lyckats lösa, men deras bemötande är imponernade. Jag är bara en kund som vill få igång denna funktionen men dom ägnar all tid som behövs åt mig. Det kallar jag service.
Mr T: tack för svaret. Scorpiondata verkar som ett helt okej företag med imponerade bra support. Definivt ett bra alternativ. Men jag ska nog ge Binero en chans just pga pris och supportvänlighet, med tanke på att det inte heller finns någon bindningstid och erbjuder generös med utrymme.
Valet just nu handlar om just joomla eller oscommerce.
Startar en tråd och ser om wizards på forumet har nåt att tillägga.
Valet just nu handlar om just joomla eller oscommerce.
Startar en tråd och ser om wizards på forumet har nåt att tillägga.
Valet mellan Joomla och Oscommerce handlar mest om vad sajten ska innehålla förutom webbutiken. Vill du kunna bygga ut med många andra funktioner och information så ska du definitivt välja Joomla, som är ett kraftfullt CMS. Ska du främst ha en webbutik så finns det en del fördelar med Oscommerce.
267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25